جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ یک استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نظام اسلامی امروز نیازمند مطهری ها و چمران هاست، گفت: امروز اسلام ناب محمدی(ص) و جبهه مقاومت در برابر اسلام آمریکایی و اسلام گروه های تکفیری ایستاده است.

حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، ابراز داشت: امروز اسلام ناب محمدی(ص) و جبهه مقاومت در برابر اسلام امریکایی و اسلام گروه های تکفیری ایستاده است و با مجاهدت های رزمندگان به پیروزی نزدیک شده است.

وی خاطرنشان کرد: گروه های تکفیری با ظاهر اسلامی حتی به ناموس و جان مسلمانان و ملت های منطقه تجاوز می کنند و شهدای مدافع حرم با مجاهدت ها و ایثار و شهادت خود در برابر این فتنه جدید نظام سلطه ایستاده اند.

این استاد حوزه با اشاره به سرگذشت برخی از شهدای مدافع حرم تصریح کرد: شهید محسن حججی بعد از ازدواج، جذب سپاه شد، قصد اعزام به سوریه را داشت، اما کارش برای شرکت در دفاع از حرم در سوریه حل نمی شد، متوجه می شود که مادرش از وی ناراضی است، راهی حرم امام رضا(ع) می شود و نامه ای به ایشان می نویسد و ایشان را قسم می دهد به موسی بن جعفر(ع) و حضرت معصومه(س) تا ضامنش شود، از ایشان می خواهد که پای نامه شهادتش را امضا کند تا امام زمان(عج) هم راضی باشد و با این اتفاق، رضایت مادرش هم جلب می شود.

وی تاکید کرد: شهید حججی حتی وقتی در دست دشمن اسیر شده، سر بلند قدم برمی دارد و هیچ ترسی در چشمانش دیده نمی شود، این نشان می دهد باید در مقابل دشمن عقب نشینی نکرد و تا آخرین لحظه، مردانه جنگید.

حجت الاسلام نظری افزود: ارتباط خلوت با اهل بیت(ع) و خدمت پنهانی به هیاتی ها، کد موفقیت شهید حججی بود، اگر جوانان به دنبال الگو و کد عرفان هستند، از شهدا درس بگیرند، نباید در جای دیگر دنبال عرفان بگردیم.

وی خاطرنشان کرد: این شهید بی سر، شبکه های مجازی را هم تسخیر کرد و بعد از شهادتش، بسیاری از شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی، تصویری از ایشان را منتشر کردند، جوانان با استفاده از شهید حججی در فضای مجازی موج ایجاد کنند.

استاد حوزه علمیه تبریز همچنین با اشاره به عدم بازگشت پیکر شهید عباس عبداللهی شهید مدافع حرم از استان آذربایجان شرقی گفت: آن ها رفتند تا فرهنگ مردم آسیب نبیند، اگر حواسمان نباشد تنها پوست قرآن در دست مان می ماند و قرآن را تنها در جهیزیه عروس می بینیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه چرا حوزه های علمیه و دانشگاه‌ ها به رسالت خطیر خود که تربیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد و متخصص برای انقلاب اسلامی است، به خوبی عمل نمی کند؟ گفت: نظام اسلامی نیازمند شخصیت‌ های حوزوی چون شهید مطهری‌ ها و شخصیت های دانشگاهی همچون چمران‌ ها است.

وی ادامه داد: باید زمان ‌شناس بود و فهمید که اگر شهید مطهری و شهید چمران امروز در قید حیات بودند، چه می کردند، امروز جبهه مقاومت اسلامی نیازمند یاری همه اقشار جامعه است.

حجت الاسلام نظری در پایان با اشاره به فرصت مغتنم ماه محرم در جهت تبیین اهداف شهدا عنوان کرد: باید از علم حسینی مراقبت کنیم، خداوند در سوره فرقان آیه ۵۲ می فرماید: با قرآن جهاد کبیر انجام دهید، امروز تبلیغ دین و حفظ آن مهم ترین رسالت ماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha