شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه حوزه های علمیه ریشه دانش و آگاهی دینی همه اقشار جامعه هستند، اضافه کرد: باید به حق در این مسئله سرمایه‌گذاری جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد کاظم مدرسی، صبح امروز در جمع طلاب شهرستان مهریز با تسلیت ماه محرم، گفت: روحانیت بعد از «تفقه در دین»، سه وظیفه مهم و اساسی یعنی «هدایت دینی»، «هدایت سیاسی» و «هوشیاری سیاسی» دارد که بایستی در این سه مسئولیت مهم تدبر و اندیشه بیشتری شود.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه ۹۰ درصد جامعه دینی ما دینشان را از روحانیت گرفته اند و راه دیگری غیر از این نیست، تصریح کرد: آن ده درصد دیگر هم به صورت غیرمستقیم و با تالیفات و آثاری که روحانیت از خود به جای گذاشته اند، به سمت دین سوق یافته اند.

وی با تاکید بر اینکه تقویت حوزه های علمیه از اهم کارهاست، ادامه داد: طرح این مطلب به این علت است که اگر حوزه های علمیه نباشند، حج، نماز، روزه، احکام امربه معرف و نهی از منکر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با بیان اینکه حوزه های علمیه ریشه دانش و آگاهی دینی همه اقشار جامعه هستند، اضافه کرد: پس باید به حق در این مسئله سرمایه گذاری جدی صورت گیرد که متاسفانه در طول قریب به چهل سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان یزد در این زمینه کوتاهی شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای ارزشی در کشور مانند سپاه، ارتش و نیروی انتظامی بازوان قدرتمند نظام اسلامی هستند، گفت: حتما باید در داخل کشور مدیرانی در کار باشند که حافظ نظام هستند و اینکه اسلامیت نظام به برکت مراجع معظم تقلید و روحانیت باید حفظ شود و هیچ قشر دیگری توانایی این کار را ندارد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه امروزه منابع اطلاعاتی بسیار زیاد و قوی در دست داریم، تصریح کرد: با این همه کتب و امکانات پیشرفته کسی نمی تواند ادعا کند که منبع اطلاعاتی برای نسل جوان در اختیار ندارم و نمی توانم آنها را در مسائل مختلف کمک و یاری کنم.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی خاطر نشان کرد: اگر طلبه ای باشد و با وجود سطح بالای اطلاعات مردم مطالعه نداشته باشد، درحق خودش، حوزه های علمیه و مردم ظلم کرده است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مسلمانان متاسفانه یا جاهل اند یا اغراضی دارند، گفت: برخی از آنها در مجالس عزاداریشان از ما می خواهند که مطالبی را روی منابر مطرح کنیم که مردم پسند باشد و کاری به مسائل سیاسی و دینی نداشته باشیم، شما طلاب و روحانیون باید بدانید که مطالبی را باید بیان کنید که مورد نیاز مردم است و نه مورد پسند آنها.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در پایان، اظهار داشت: شما طلاب و روحانیون باید ببینید جامعه چه چیزی را نیاز دارد و آنها را به مردم بگویید نه مطالبی که بانیان مجالس به آن تاکید دارند و اینکه مانباید تابع بانی باشیم بلکه باید مسائل مورد نیاز را در اولویت سخنان خود قرار دهیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha