پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 حرم حضرت معصومه (س)

حوزه/ هانا سومانی آلمانی از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به عنوان یک مکان بسیار زیبا یاد می‌کند و می‌گوید: فضای این مکان مقدس بسیار مهمان‌نوازانه و دلنشین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، زائران غیر ایرانی از کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی هر روزه میهمان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) هستند و علاوه بر زیارت ضریح مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از دیگر بخش‌های حرم مطهر نیز بازدید می‌کنند.

برخی از این افراد در حاشیه حضور خود در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) در قالب یادداشت‌هایی نظرات خود را در مورد این آستان مقدس به ثبت می‌رساندند که در این گزارش به برخی از این نظرات و یادداشت‌ها پرداخته شده است.

دیوید مالیا (David malia) زائر انگلیسی  حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌نویسد: …خیلی جالب بود که پیام اسلام را در قم دیدیم و شنیدیم.

همچنین دنیس هاوارد (Dennis haward) زائر کانادایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) نیز می‌گوید: …در تمام لحظاتی که در ایران بودم حس بسیار خوبی داشتم.

بر اساس این گزارش، جارد هونتر (Jared hunter) نیز که از کشور استرالیا برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها در شهر مقدس قم حضور یافته بود، خوش آمدگویی و مباحث مطرح شده در این حرم مطهر را بسیار دوستانه و روشن کننده خوانده است.

فلیکس افرن (Felix efren) مکزیکی نیز از ایران به عنوان بهترین جای دنیا نام برده است و می‌نویسد: ما این موضوع را به همه خواهیم گفت.

بن وانبرکل (Ben vanberkel) زائر استرالیایی حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) است که مردم ایران را به عنوان بهترین مردم جهان می‌داند و همچنین هانا سومانی (Hana sumany) آلمانی نیز از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به عنوان یک مکان بسیار زیبا یاد می‌کند و می‌گوید: فضای این مکان مقدس بسیار مهمان‌نوازانه و دلنشین است.

لازم به ذکر است، طی پنج ماه اخیر به بیش از ۵۰ هزار زائر و توریست  غیر ایرانی به همت اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها خدمات گسترده‌ای ارائه شده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha