شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 نشست خبری برنامه های فرهنگی تبلیغی محرم با حضور معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری گفت: طبق برنامه پیش بینی شده ما بیش از ۳۰ هزار مبلغ به مناطق مختلف اعزام خواهند شد و بیش از ۸۰ هزار نقطه اعزام خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران امروز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر جامعه حوزه علمیه خواهران متشکل از 170 هزار فارغ التحصیل و مشغول به تحصیل است؛ 110 هزار نفر از این تعداد بانوان طلبه به صورت مستقیم با حوزه خواهران در ارتباط هستند.
وی با ذکر این مطلب که تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه و خانواده، مهمترین هدف این حوزه در بخش تبلیغی است افزود: تلاش در راستای در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بهره مندی از ظرفیت بانوان طلبه در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است که از سوی رهبر انقلاب نیز مورد تاکید است از مهمترین اهداف این حوزه است.
معاون حوزه علمیه خواهران کسب مهارت های تبلیغی است که در ارتباط افراد و مخاطبان را از مهمترین رموز تبلیغ ذکر کرد و گفت: بانوان مبلغه بهتر می‌توانند با قشر بانوان جامعه ارتباط برقرار کرده و در زنان و دختران تاثیرگذار باشند.
وی افزود: در مجموعه قرارگاه‌های فرهنگی در 500 مدرسه در صدد بهره‌مندی از این ظرفیت هستیم و در هر مدرسه نیز حدود صد نفر می‌توانند در عرصه فرهنگی و تبلیغی فعال شوند و با توجه به این ظرفیت که فراگیر است برنامه‌هایی را تنظیم کرده‌ایم.
حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری با بیان اینکه مدارس خواهران محور اعزام تبلیغی هستند عنوان کرد: هر کدام از مدارس ما در استان های مختلف کشور متناسب با ظرفیت تبلیغی هر استان اعزام مبلغه دارند که در سال گذشته حدود 26 هزار نفر در ایام محرم  برای تبلیغ اعزام شدند که با احتساب تعداداعزام، 61 هزار نفر خواهد شد.
وی افزود: طبق برنامه پیش بینی شده ما بیش از 30 هزار مبلغ به مناطق مختلف اعزام خواهند شد و بیش از 80 هزار نقطه اعزام خواهیم داشت.
اسکندری اظهار کرد: در ایام محرم تلاش ما بر این است که بانوان مبلغه در منازل، حسینیه‌ها  و مساجد و بقاع متبرکه، در دانشگاه ها و دبیرستان‌ها حضور فعال داشته باشند و حداقل این انتظار را داریم که بانوان در کنار فعالیت‌های محتوایی بتوانند جلسات زنانه را توسعه کمی بدهند.  
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: یکی از پیشنهادات ما به مدارس خواهران این بود که اگرچه همه بانوان طلبه ما ظرفیت تبلیغی ندارند ولی می توانند در ترغیب و تشویق بانوان کشور به حضور در مراسم مذهبی کمک کننده باشند.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران ادامه داد: تاکید ما در تبلیغ این است که باید جامعه را به سمت تحکیم بیشتر خانواده و سبک زندگی اسلامی سوق بدهیم تا خانواده‌های ایرانی خانواده‌های حسینی شوند و سبک زندگی دینی در جامعه توسعه یابد.
وی افزود: در سال گذشته در فضای مجازی نیز مسابقه‌ای با عنوان زندگی عاشورایی برگزار شد و رویکرد ما در برنامه ها نقش آفرینی آن در تربیت آیندگان جامعه است.
حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری بیان کرد: شهید حججی متعلق به نسل امروز جامعه است نه انقلاب بنابراین تربیت انسان های مومن و شجاع و فداکار و ولایی و ایثارگر در این دوره نیز با وجود مادران شایسته امکان پذیر است و در عرصه تبلیغ سنتی و فضای مجازی بر این مسئله توجه و اهتمام جدی داریم به گونه ای که در تبلیغ مجازی ما در محرم سال قبل بیش از 14 هزار و 900 نفر فعال بودند و چهار هزار و 521 اثر نیز ارسال کرده‌اند.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با تاکید بر استمرار جلسات حتی بعد از دهه محرم ولو در قالب برپایی یک جلسه در هفته تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان 55 هزار جلسه قرآنی از سوی طلاب حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور برپا شد و نسبت به جلسات حسینی(ع) نیز همین باور و اعتقاد را داریم.
حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری عنوان کرد: تبلیغ باید برای خدا باشد  زیرا قصد قربت و خلوص نیت پایه اصلی تاثیرگذاری تبلیغ است البته منافع مادی، نادر است و بیشتر مختص افرادی است که جایگاه اجتماعی ویژه ای دارند و نسبت به کل تبلیغات ما نادر است من با 30 هزار طلبه ارتباط داشتم و نوعا انگیزه الهی داشتند.
وی با تاکید بر اینکه باید موانعی برای افراد خاصی که در قبال سخنرانی، مبالغ زیادی می گیرند ایجاد و به آنان تذکر داده شود افزود: قریب صد رشته تخصصی تبلیغ در دستور کار است که 14 رشته دارای اولویت بیشتر مد نظر قرار دارد و به تدریج در حوزه خواهران آموزش داده می‌شود که از جمله آن‌ها مهارت‌های ارتباطی برای مبلغات است.  
حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری بیان کرد: 32 هزار بانوی طلبه در سیر مطالعاتی ما در سال قبل حضور داشتند و امسال نیز 50 عنوان کتاب عمدتا با موضوعات خانوادگی در اختیار بانوان قرار دارد که تنها در فصل بهار، قریب به 12 هزار نفر شرکت کرده‌اند و پیش‌بینی ما شرکت بیش از 40 هزار نفر است.
وی با اشاره به ارکان تبلیغ که شامل محتوا و روش تبلیغ می‌شود افزود: تحولات خوبی نیز در بحث روش های تبلیغی داریم از جمله برنامه های نرم افزاری متعدد در انجام تبلیغ است.
حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری عنوان کرد: خادمان رضوی و یاوران نماز حدود 474 کانون تشکیل شده است    
  

 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha