جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علمیه خواهران نوشهر

حوزه/ همان طور که شهدا با خون خویش مدافع حرم اند بانوان نیز با چادر خویش که پرچم و نمادی از سربلندی و اقتدار بانوی شیعه علوی و فاطمی است، مدافع حریم عترت باشند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، سید قاسم حامدی، موسس مدرسه علمیه خوهران فاطمه الزهرا(س) آمل، در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه خواهران صدیقه طاهره(س) نوشهر بیان کرد: اولین گام موثر در جهت رشد معنوی یک طلبه خود سازی است.

موسس  مدرسه علمیه خوهران فاطمه الزهرا(س) آمل، افزود: یک طلبه باید طی روندی خاص (به دور از بدعت گذاری )، در ترک رذایل و کسب فضایل کوشا باشد.

وی در ادامه با اشاره به ۲۱سوره احزاب «لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا/ قطعا براى شما در [اقتدا به] رسول خدا سرمشقى نيكوست براى آن كس كه به خدا و روز بازپسين اميد دارد و خدا را فراوان ياد مى ‏كند»، اظهار کرد: طبق این آیه طلاب باید الگویی تمام عیار در جامعه باشند، به گونه ای که بتوانید تاثیر مثبتی از خود باقی بگذارید

حامدی در ادامه گفت : با توجه به این که مومن آیینه تمام نمای حق است؛ لذا باید همچنان که هزار و یک اسم خداوند را در جوشن کبیر می خوانیم، سعی کنیم به عنوان تجلی گاه حق، خود را و صفات خویش را به این اسامی الهی نزدیک سازیم .

وی در پایان خاطر نشان کرد: خودسازی و تزکیه نفس از عوامل بسیار سازنده ای است که سبب می شود طلبه از درون صیقل شده و سخنانش به دل نشسته و بازتاب بیرونی موثری داشته باشد .

لزوم پاسخ به شبهات

حجت الاسلام قائمی مدیر حوزه علمیه برادران شهید بهشتی نوشهرنیز در این مراسم با  اشاره به جمله بیان کرد: نقش تبلیغی و سازنده ی یک طلبه می تواند مسیر معنوی جامعه را تعیین کند .

وی افزود: یک طلبه علاوه بر زندگی خویش باید در  زندگی خانواده و جامعه ی خویش هم موثر بوده و با پاسخ دهی سازنده به شبهات روز، حضور موثرهمراه با دقت نظر خاص در فضای مجازی در تمام ارکان جامعه ،مسیر فرهنگ معنویت جامعه را متحول سازد

اقتدار بانوی شیعه علوی و فاطمی

در ادامه خانم دلیری مادر شهید حسین بواس شهید مدافع حرم خان طومان، گفت: از اینکه چادر و عفاف شما خواهران طلبه را می بینم به خود می بالم؛ زیرا شعار همیشگی فرزندم حسین این بود که زنان جامعه حجاب و عفاف خویش را مراعات نمایند .

وی تصریح کرد: همان طور که شهدا با خون خویش مدافع حرم اند بانوان نیز با چادر خویش که پرچم و نمادی از سربلندی و اقتدار بانوی شیعه علوی و فاطمی است، مدافع حریم
عترت باشند .

 این مادر شهید، خواهران طلبه را باعث دلگرمی مادران شهدا دانست و تاکید کرد: از اینکه می بینم شما در تبلیغ دین اسلام و حریم ولایت مشتاقانه در این راه قدم گذاشتید دلگرم می شوم و دعای خیر خویش را بدرقه راهتان و مسیر نورانی تان می سازم .

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha