پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علمیه خواهران چالوس

حوزه/ اولین قدم برای ورود به مراکز علوم دینی این است که برای چه کسی و با چه هدف و نیتی قدم در حوزه علمیه می گذاریم ؟ اصل در ورود و حضور در مراکز دینی اخلاص است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام و السملمین راشدی، امام جمعه چالوس در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس با اشاره به آیه «مَن تَعَلَّمَ لِلّه وَ عَمِلَ لِلّه وَ عَلَّمَ لِلّه دُعِیَ فِی مَلَکُوتِ السَّمَوَاتِ و الأرضِ عَظِیماً" بیان کرد: هر که برای خدا علم آموخته و برای خدا به آن عمل کند و برای خدا به دیگران بیآموزد، در ملکوت آسمان ها و زمین به بزرگی یاد می شود..

وی افزود: ارزش هر علم به موضوع آن علم است. علم دین از آن جا که موضوعش رساندن انسان به مقام انسانیت بوده و کرامت بخشیدن به او، نشان دادن راه درست زندگی کردن و تقویت اخلاق است، لذا با ارزش تر می باشد و فردی که در این مسیر قرار گرفته ارزشمندتر می شود. به همین دلیل عامه مردم به من و شمایکه این مسیر را انتخاب کردیم نگاه ویژه و متفاوتی دارند.

امام جمعه چالوس ادامه داد:  اولین قدم برای ورود به مراکز علوم دینی این است که برای چه کسی و با چه هدف و نیتی قدم در حوزه علمیه می گذارد؟ اصل در ورود و حضور در مراکز دینی اخلاص است.

وی تصریح کرد: استقبال پرشور و تعداد بالای پذیرش امسال مدرسه علمیه خواهران امام حسین علیه السلام  چالوس حاکی از آن است که خانواده ها حوزه علمیه را محل رشد فکری، اخلاقی و معنوی می دانند.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به نکاتی که طلاب باید در بدو ورود به حوزه به آنها توجه نمایند، گفت: تلاش و جدیت علمی در این مسیر بسیار مهم است. هرگونه بی نظمی، بی تفاوتی نسبت به درس و حضور در کلاس ها و تنبلی پذیرفته نیست. این مدرسه باید از جهت علمی و نیز پژوهشی رشد داشته باشد و این امر زمانی میسر می شود که طلبه فعال، جدی و منظم و درس خوان داشته باشیم. 2

وی اضافه کرد: شما خواهران عزیز نسبت به مسائل شرعی، اخلاقی، حجاب، نگهداری از زبان و مراقبت از کردار و رفتار باید نهایت پایبندی را داشته باشید. امام علی علیه السلام فرموده اند:« العِلمُ و الایمانُ توأمان.» همچنین نیت خود را خالص کرده و بدانید برای چه آمده اید و قرار است چه شوید؟ شما باید انسان تربیت کنید.

امام جمعه چالوس اعلام کرد: از اساتید هم انتظار داریم تا با قوت، قدرت، مطالعه و برنامه ریزی در کلاس ها حضور یابند و با حوصله و انگیزه طلبه ها را از جهت علمی و معنوی رشد و ارتقاء دهند. از هرگونه سخت گیری و ملاحظات بی جا پرهیز نمایند. اساتید باید طلبه پرور شوند.

وی گفت: سعی کنید روزانه قرائت 50 آیه از قرآن را جزء برنامه روزانه خود قرار دهید. با وضو در کلاس حضور یابید. به قصد قربت و با نیت خالص در این مسیر با جدیت و تلاش قدم بر دارید

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha