شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عزاداری ها از مرز دین و شرع خارج نشود، تاکید کرد: مراسمات عزاداری باید به لحاظ علمی و اخلاقی تاثیرگذار باشد و سبب آزار و اذیت دیگران نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، امروز در دیدار با دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی شهرستان بیرجند اظهار کرد: هر چند پیامبران و ائمه جایگاه خاصی در اسلام دارند ولی امام حسین (ع) دارای جایگاهی استثنایی در بین تمام آزادی خواهان جهان دارد.

وی، عاشورا را جریان حماسی و مختص همه آزادی خواهان عنوان کرد و افزود: عاشورا، جریان عدل در برابر ظلم، جریان مقاومت و ایستادگی در برابر ستمگری است و همه آزادی خواهان عالم، عدالت خواهان و حتی پیروان مذاهب دیگر و غیر مسلمانان، ارادت خاصی به امام حسین (ع) دارند.

پیاده روی اربعین سمبل عدالت خواهی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز پیاده روی اربعین سمبل عدالت خواهی در برابر ستمگران دنیا است، افزود:‌ مراسم اربعین حسینی چون جریانی زنده ای است، بسیار با عظمت و باشکوه است.

امام جمعه بیرجند، سعادت نوکری امام حسین(ع)‌ را بسیار با ارزش خواند و برنامه ریزی برای هیئت ها و مراسمات را بسیار ضروری و مهم عنوان کرد و گفت: زمان باید به گونه ‌ای تنظیم شود که هر چیزی در جای خودش قرار گیرد و ساعتی برای نوحه‌خوانی، ساعتی برای سینه ‌زنی و سخنرانی برنامه‌ ریزی شود تا همه بتوانند به بهترین نحو از مجالس حسینی استفاده کنند.

مراسمات عزاداری باید به لحاظ  علمی و اخلاقی تاثیرگذار باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه محروم و صفر یک دانشگاه است، تاکید کرد: مراسمات عزاداری باید به لحاظ  علمی و اخلاقی تاثیرگذار باشد، چرا که مکتب امام حسین (ع) یک دانشگاه است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان این‌که امروزه باید عزاداری ها به صورت کاملا حساب شده باشد، گفت: آنچه  خارج از مرز دین و شرع است کنار گذاشته شود و طبل زنی در مراسم عزادار نباید به گونه‌ای باشد که سبب آزار و اذیت دیگران شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha