شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست میان ادیانی «ایمان به ایمان: تاملاتی در عاشورا»

حوزه/موزه سنت مانگو در شهر گلاسکوی اسکاتلند نشستی با عنوان «ایمان به ایمان، تاملاتی در عاشورا» برگزار کرده و به بررسی اهمیت واقعه عاشورا و عزاداری امام حسین (ع) برای هر دو گروه اهل تسنن و شیعیان می‌پردازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نشست میان ادیانی اهل تشیع و اهل سنت اسکاتلند با موضوع عزاداری عاشورا و قیام امام حسین (ع) روز 8 اکتبر 2017 ، یک هفته پس از عاشورای حسینی، برگزار می‌شود. این رویداد با عنوان «ایمان به ایمان: تاملاتی در عاشورا» قرار است با همکاری یک موسسه میان ادیانی محلی در گلاسکو در موزه سنت مانگو این شهر در اسکاتلند برگزار گردد.

در این گردهمایی علما و شخصیت‌های شیعه و سنی اسکاتلند شرکت داشته و  به بحث و بررسی بینش‌های شخصی و دیدگاه‌های مذهبی پیرامون واقعه عاشورا ا برای حاضران خواهند پرداخت. در این نشست سخنرانان قصد دارند با تاکید بر اهمیت واقعه عاشورا و این روز برای هر دو گروه اهل سنت و شیعیان، به اهمیت و ضرورت بزرگداشت ایام محرم برای تقویت اتحاد ملت‌های شیعه و سنی و تقویت روابط میان ادیانی تاکید داشته باشند.

در پایان سمینار برگزارکنندگان همچنین در یک جلسه پرسش و پاسخ به سئوالات شرکت‌کنندگان پاسخ داده و گفتمان آزاد برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است این گردهمایی بخشی از سری نشست‌های ماهانه  با عنوان «ایمان به ایمان» می‌باشد که با همکاری موزه زندگی و هنر مذهبی سنت مانگو و بنیاد میان ادیانی گلاسکو برگزار می‌شوند و هدف آنان ترویج گفتمان میان ادیانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha