جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش تجلیل از روحانیون رزمنده در کرمانشاه

حوزه/ همایش تجلیل از روحانیون رزمنده ۸ سال دفاع مقدس، با حضور آیت الله علماء نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، سردار ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) و ماموسا محمدی امام جمعه اهل سنت، در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، همایش تجلیل از روحانیون رزمنده در 8 سال دفاع مقدس،  امروز یکشنبه با حضور آیت الله علماء نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، سردار ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) و ماموسا محمدی امام جمعه اهل سنت در کرمانشاه برگزار شد.

امام (ره) امر به معروف و نهی از منکر را بر اساس عاشورا تفسیر کرد

آیت الله مصطفی علما، در این همایش گفت: در طول تاریخ و در جهان، جنگ و زد و خورد بسیار اتفاق افتاده است که اکثراً به فراموشی سپرده شده یا در کتاب ها مانده است. اما هیچ یک به نورانیت، بقا و اثرگذاری عاشورا نبوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: چون امام حسین با علم به شهادت خود و یارانش و اسارت خانواده های آنان، تمام اهل و عیالش را منحصراً برای خدا به سرزمین کربلا برد، لذا خدای متعال نیز با او منحصر عمل کرد و خود را خون بهای سید الشهدا (ع) قرار داد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه خداوند به واقعه عاشورا نورانیت، بقا و اثرگذاری عطا کرده است، خاطر نشان کرد: اگر الگوی امام حسین (ع) را نداشتیم، معلوم نبود در دفاع مقدس چه می کردیم.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) به خوبی عمق واقعه عاشورا را درک و در رهبری نهضت انقلاب اسلامی ایران به محرم و فرهنگ آن اقتدا کرده بود.

آیت الله علماء در ادامه گفت: حضرت امام (ره) امر به معروف و نهی از منکر را بر اساس قیام عاشورا تفسیر کرد و بزرگانی را که در مسئله قیام علیه حکومت پهلوی طرح اشکال می کردند، به واقعه عاشورا ارجاع می داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حرکت و نهضت امام خمینی(ره) هنوز زنده است، اظهار داشت: حرکت امام از سال 42 تا پایان عمر شریفشان هرگز تعطیل نشد و امروزه نیز مقام معظم رهبری بر تداوم انقلاب تأکید دارند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب خطاب به مجمع تشخیص مصلح نظام می فرماید انقلابی فکر کنید و تصمیم بگیرید و عمل کنید، یعنی مانند سایر حکومت ها نشویم. بلکه همیشه باید تازه شویم و حرف نو برای گفتن داشته باشیم.

آیت الله علما در پایان گفت: دنیای مادی هرچه برای گفتن داشته، گفته است و امروز دیگر حرفی برای گفتن ندارد. بلکه امروز ماییم که حرف برای گفتن داریم و باید آن را به جهانیان انتقال دهیم.

دفاع مقدس؛ سکوی پرتاب به سمت همه ارزش ها

سردار ریحانی، در این همایش،  دفاع مقدس را سکوی پرتاب به سمت همه ارزش ها و زیبایی ها دانست و گفت: فرهنگ دفاع مقدس ایثار و شهادت طلبی را به ما آموخت.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حضور روحانیت در جنگ، عرفان را به جبهه ها جاری کرد افزود: ممزوج شدن عرفان و اخلاق با فضای سلحشوری در دفاع مقدس آن همه زیبایی را ایجاد نمود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب را از فرهنگ عاشورا گرفته بود، ادامه داد: ما در دفاع مقدس از حضرت امام (ره) آموختیم که زیر یوغ هیچ کشوری نرویم. آموختیم اگر ایمان داشته باشیم عده قلیل ما بر عده و عُده کثیر دشمن غلبه خواهد کرد.

سردار ریحانی تصریح کرد: به برکت فرهنگ دفاع مقدس امروز انقلاب به یک قدرت جهانی تبدیل شده است، تا جایی که رئیس جمهور بزرگترین قدرت مادی جهان دوسوم از صحبت هایش را به ایران اختصاص می دهد، لذا باید بدانیم که برای ما سناریو های گوناگونی را نیز آماده کرده اند.

وی با اشاره به سناریوی شکست خورده داعش، بیان داشت: امروز بزرگترین ارتش کرایه ای جهان در حال نابودی است و هر روز در حال از دست دادن جغرافیایش می باشد، اما باید توجه داشته باشیم که فکر آن ها باقی خواهد ماند.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تاکید کرد: تنها روحانیت می تواند به مقابله با تفکرات تکفیری برآید و این صحنه جنگ فکری را مدیریت نماید.

نقش رهبری روحانیت در دفاع مقدس

حجت الاسلام سجاد کریمی، مسئول برگزاری این همایش گفت: در استان کرمانشاه 52 روحانی شهید شده اند و 63 رزمنده روحانی نیز در قید حیات داریم که امروز در این مراسم از خانواده شهدا و نیز رزمندگان تجلیل به عمل آوردیم.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمانشاه افزود: طلاب و روحانیون همیشه در دفاع از نظام و انقلاب در صف اول بوده و نقش راهبری را در دفاع مقدس و بعد از آن به عهده داشته اند

وی در پایان با بیان اینکه در دفاع مقدس و جنگ سخت آنچه که ما را در مقابل تمام ابر قدرت ها مستحکم نگاه داشت ایمان، اعتقاد و یقین رزمندگان اسلام بود، عنوان داشت: تبلیغ و تبیین این مسیر کار طلاب و روحانیون بود که آن ها علاوه بر تبلیغ عقیدتی و فرهنگی، با حضور رزمی خودشان در دفاع مقدس حق مطلب را ادا کردند.

شایان ذکر است که حجج الاسلام ضیغمی و عسگری، از رزمندگان دفاع مقدس، به بیان خاطراتی از آن دوران و شهدا پرداختند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha