چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
میناپور

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه طلاب و روحانیون در دفاع مقدس نقش محوری داشته اند، گفت: در دوران حماسه و ایثار روحانیت نقش تعیین کننده ای داشته و امروز باید حماسه های این دلاورمردان به آحاد جامعه به ویژه نسل جوان بازگو شود .

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور، امروز در همایش «رهسپاریم با ولایت تا شهادت» در جمع طلاب مدارس علمیه خرم آباد با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت معنوی قیام عاشورا و هفته دفاع مقدس، در راستای نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گام برداریم .

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون در دفاع مقدس نقش محوری داشته اند، افزود: در دوران حماسه و ایثار روحانیت نقش تعیین کننده ای داشته و امروز باید حماسه های این دلاورمردان به آحاد جامعه به ویژه نسل جوان بازگو شود .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر اینکه امروز دشمنان اسلام و انقلاب درصدد تضعیف آرمان ها و ارزش های ایثار و شهادت در جامعه هستند، خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم جانفشانی، فداکاری و ارزش های ایثار و شهادت در جامعه کمرنگ شود و باید برای تقویت این شاخصه های گرانبها و گرانسنگ در جامعه گوشه ای از دین خود را نسبت به شهدا ادا نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با بیان اینکه مبلغان و طلاب در دوران دفاع مقدس در دو جبهه رزم و تبلیغ نقش انکارناپذیری داشتند و به عنوان پرچمداران نهضت عاشورایی در جبهه ها رسالت خود را ایفا کردند، گفت: طلاب و روحانیون در دوران 8 سال دفاع مقدس نقش مهمی در تقویت روحیه و ایجاد حس دلگرمی برای رزمندگان در پیروزی ها داشته اند .

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای بازگویی، تبیین و تشریح دستاوردهای معنوی این گنجینه مقدس است، گفت: مبلغان، رسانه ها و فعالان دین و فرهنگ باید ارزش ها و فداکاری های رزمندگان را در جامعه اسلامی به نسل نوجوان و جوان جامعه منتقل کنند.

بر پایه این گزارش، در پایان این همایش به 12 نفر از خانواده های شهدا،جانبازان و ایثارگر روحانی لوح سپاس اهدا شد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha