جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی علوم و معارف

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی با سخنرانی سفیر کشور عراق در ایران و حضور اساتید و دانش پژوهان این موسسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین معصومی، رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی، در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله(علیه السلام) بر اهمیت علم و علم آموزی معارف دینی اشاره نمود و اظهار داشت: جامعه المصطفی مبین اندیشه اسلامی درحوزه های مختلف علمی است.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری نیز به اهمیت فعالیت های المصطفی در عرصه های بین المللی اشاره نمود و اظهار داشت: جامعه المصطفی، مباحث دینی و معرفتی را بر اساس سنت نبوی(صلی الله علیه و آله) و سیره اهل بیت(علیهم السلام) تبیین نموده، تمام مردمان جهان را مخاطبان خود می داند.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی تببین عدالت اسلامی در حوزه های مختلف اجتماعی را از رویکردهای مهم المصطفی برشمرد و ابراز داشت: عدالت پذیری و تأکید بر عدالت محوری در حوزه های مختلف از مهمترین ویژگی های المصطفائیان به شمار می رود.

سید راجح الموسوی سفیر کشور عراق در ایران نیز در ادامه این مراسم با بیان این که به حضور خود در جمع دانش پژوهان معارف اسلامی افتخار می کند، اظهار داشت: ایران با نام امام خمینی(ره) در هم آمیخته شده و شهر مقدس قم و حوزه های علمیه مبین اندیشه ولایی گفتمان اسلامی هستند.

سفیر کشور عراق در ایران حضور پرشور و عاشقانه محبان اهل بیت(علیهم السلام) در روز عاشورا و اربعین حسینی را از مهمترین تجلی گاه های شکوه اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: امنیت عراق در سراسر محرم الحرام به نوعی نشان دهنده عظمت این ماه الهی در میان دوستان و دشمنان است.

سید راجح الموسوی گسترش تعقل و تفکر در جامعه عراق را از مهمترین برنامه های این کشور بعد از پیروزی های اخیر عنوان کرد و اظهار داشت: جامعه المصطفی مجموعه ای افتخار آمیز برای جهان اسلام است که همواره روی خود را برای حضور هزاران نفر از ملیت های مختلف جهانی گشوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر، جانشین ریاست جامعه المصطفی در بخش پایانی این مراسم به پذیرش دانشجویان عراقی در نخستین گام فعالیتی موسسه آموزش عالی علوم و معارف المصطفی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی پیشگام تبیین گفتمان معتدل و عقلانی از اسلام در سراسر گیتی بوده، بر آن است تا ضمن بهره گیری از ظرفیت های نوین جهانی، اندیشه اسلام ناب را در حوزه های مختلف علمی تبیین نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha