پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از فعالیت تبلیغی هزار و ۴۰۰ مبلغ بومی و غیر بومی همزمان با ماه محرم در مناطق مختلف استان خبر داد.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران از فعالیت تبلیغی هزار و ۴۰۰ مبلغ بومی و غیر بومی همزمان با ماه محرم در مناطق مختلف استان خبر داد.

وی با بیان این که ماه محرم یک ظرفیت ارزشمند تبلیغی برای روحانیت است، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی هر ساله در ماه محرم مبلغان بومی و غیر بومی از قم و مشهد را به منظور تبلیغ به مناطق مختلف استان به ویژه روستاها اعزام می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی باید از ظرفیت تبلیغی ماه محرم در جهت تبیین و تشریح صحیح اهداف نهضت حسینی در جامعه بهره گیرند، خاطرنشان کرد: اگر امروز اسلام ناب در جامعه امروز عزت و اقتدار دارد به برکت ماه محرم و عزاداری حسینی است که باید جدی گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت نقش بسیار مهمی در معرفت افزایی برنامه ها و عزاداری های حسینی بر عهده دارد، گفت: باید تلاش شود تا مراسم عزاداری ماه محرم علاوه بر بعد ظاهری از نظر غنا و محتوا نیز تقویت شود و این رسالت مهم بر عهده روحانیت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که مبلغان اعزامی به مناطق روستایی، مساجد و تکایای استان در دهه نخست ماه محرم خواهد بود، گفت: یکی از مهم ترین رسالت های روحانیان اعزامی آگاه سازی مردم نسبت به نهضت و قیام امام حسین(ع) و تبیین درس ها و عبرت های عاشورایی است.

وی، روشنگری و آگاهی بخشی را یکی از مهم ترین رسالت ها و وظایف مهم روحانیت در طول تاریخ برشمرد و گفت: حضور مستمر و همیشگی روحانیت در عرصه ها و صحنه های مختلف مانعی بزرگ در برابر توطئه ها و دشمنی های بدخواهان اسلام و انقلاب بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به تلاش دشمن برای رسوخ بدعت و خرافه در عزاداری های حسینی، رسالت  مبلغان دینی و روحانیت را در جلوگیری از ورود این آسیب ها به عزاداری های حسینی را مهم ارزیابی کرد و گفت: مبلغان دینی باید با آگاه کردن هیأت های مذهبی از ورود بدعت و خرافه در عزاداری های امام حسین(ع) جلوگیری کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تلاش علما و فقهای دینی در طول تاریخ مانع از تحریف قیام عاشورا شد، افزود: اگر تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و فقهای دینی نبود امروز نهضت حسینی و ارزش ها و آرمان های آن در جامعه هیچ نمود عینی نداشت.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که علمای دین در برابر هر گونه انحراف از سوی دشمنان اسلام ناب ایستادند و با همه توان خود از دین و قرآن حراست و پشتیبانی کردند، خاطرنشان کرد: امروز نیز علما و روحانیت هوشیار تر از هر زمان دیگری در صحنه دفاع از دین حاضر هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که روحانیت توانست نهضت عاشورا و پیام های آن به خوبی برای جامعه تبیین کند، گفت: باید تلاش کنیم درس ها و عبرت های عاشورایی بیشتر مورد توجه جامعه امروز به ویژه نسل جوان کشورمان قرار گیرد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز مبلغان دینی رسالت سنگین تری نسبت به گذشته بر عهده دارند، افزود: شرایط امروز جامعه برای تبلیغ دین متفاوت تر از گذشته است و دسترسی آسان مردم به تکنولوژی های روز و همچنین شبهه افکنی های گسترده دشمن در جامعه اسلامی، ضرورت تلاش بیشتر روحانیت و مبلغان دینی برای تبلیغ دین را می طلبد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha