پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید راجح الموسوی - سفیر عراق در ایران

حوزه/ سید راجح الموسوی گفت: وحدت ملت ایران و عراق در مقابل جریان های افراطی بر کسی پوشیده نیست؛ پیروزی های جهان اسلام و جبهه مقاومت در مقابله با افراطیون و تکفیری ها، تنها در گرو اتحاد و وحدت امت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید راجح الموسوی سفیر کشور عراق در ایران در مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی، با بیان این که به حضور در این مراسم افتخار می کنم، اظهار داشت: همواره به حضور در جمع دانش پژوهان معارف اسلامی افتخار می کنم.

وی با اشاره به این که ایران و قم با نام امام خمینی(ره) در هم آمیخته شده است، اظهار داشت: شهر مقدس قم و حوزه های علمیه مبین اندیشه ولایی گفتمان اسلامی هستند.

سفیر کشور عراق در ایران با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال پرهیز نگه داشتن جوانان جهان اسلام از خرافات، انحراف و افراط است، اظهار داشت: جامعه المصطفی مبین اندیشه اهل بیتی(علیه السلام) در جوامع مختلف بشری است.

 الموسوی ضمن اشاره به اهمیت حضور در مجالس روضه اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، حضور پرشور و عاشقانه محبان اهل بیت(علیهم السلام) در روز عاشورا و اربعین حسینی را از مهمترین تجلی گاه های شکوه اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: امنیت عراق در سراسر محرم الحرام به نوعی نشان دهنده عظمت این ماه الهی در میان دوستان و دشمنان است.

سفیر کشور عراق در ایران جامعه المصطفی و پذیرش هزاران نفر از 120 ملیت جهان را از برکات انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) دانست و یادآور شد: جمهوری اسلامی و ملت ایران همواره در کنار ملت عراق بوده، حامی مردمان این سرزمین در مقابل ایادی استکبار و افراطیون تکفیری هستند.

وی به تأکیدات دین مبین اسلام بر صیانت از ضعفا و مظلومان جهان اشاره نمود و اظهار داشت: امام خمینی(ره) همواره بر حمایت از مظلومان جهان اشاره نموده، در این راستا هیچ نگاهی به دین و آئین افراد نداشتند.

 الموسوی با اشاره به این که تمام دشمنان الهی به دنبال گرفتن هویت اسلامی از جوانان مسلمان هستند، اظهار داشت: به حول و قوه الهی تمام دسیسه های شوم دشمنان الهی نقش بر آب شده، امت اسلامی یکپارچه در مقابل توطئه های دشمنان الهی خواهد ایستاد.

وی با تأکید بر این که بر ایستادگی ایران و عراق در کنار هم افتخار می کنیم، اظهار داشت: وحدت ملت ایران و عراق در مقابل جریان های افراطی بر کسی پوشیده نیست؛ پیروزی های جهان اسلام و جبهه مقاومت در مقابله با افراطیون و تکفیری ها، تنها در گرو اتحاد و وحدت امت اسلامی است.

سفیر کشور عراق در ایران تربیت نخبگان جهان اسلام بر اساس آموزه های دینی را یکی از اهداف و رسالت های مهم مجامع دینی جهان اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: پیروزی های بزرگ اسلام در عرصه های مختلف فکری و گفتمانی در گرو تربیت متخصصان اسلامی در حوزه های مختلف علمی است.

 الموسوی در پایان به آمادگی این کشور برای اسنقبال از 5/2 تا 3 میلیون زائر اربعین حسینی اشاره نمود و اظهار داشت: علی رغم کوچک بودن شهر کربلا، این شهر از ظرفیت میزبانی میلیون ها زائر اباعبدالله الحسین(علیه السلام) برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha