پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یاسر عبدالزهرا - رایزن فرهنگی عراق

حوزه/ دکتر یاسر عبدالزهرا گفت: کشور عراق به همت نیروهای مردمی، مرجعیت شیعی و حمایت های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ملت ایران، بر تمام مشکلات کنونی تحمیلی فائق آمده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر یاسر عبدالزهرا رایزن فرهنگی عراق در ایران، در مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی به اهمیت برگزاری چنین مراسم هایی اشاره نمود و اظهار داشت: ذکر مصائب اهل بیت(علیهم السلام) به ویژه اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در میان دانش پژوهان علوم دینی در بردارنده مفاهیم ارزشمندی است.

وی ارتباط و تعامل ملت های ایران و عراق حول محور اباعبدالله الحسین(علیهم السلام) را از ویژگی های بارز محرم الحرام عنوان کرد و اظهار داشت: کشور عراق به همت نیروهای مردمی، مرجعیت شیعی و حمایت های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ملت ایران، بر تمام مشکلات کنونی تحمیلی فائق آمده است.

 عبدالزهرا گسترش تعقل و تفکر در جامعه عراقی را از مهمترین برنامه های این کشور بعد از پیروزی های اخیر عنوان کرد و اظهار داشت: جامعه المصطفی مجموعه ای افتخار آمیز برای جهان اسلام است که همواره روی خود را برای حضور هزاران نفر از ملیت های مختلف جهانی گشوده است.

رایزن فرهنگی کشور عراق در ایران تأسیس مرکزی چون جامعه المصطفی را یکی از آرزوهای دیرین علمای جهان اسلام عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم با همیاری و همدلی ملت های مختلف جهان اسلام، بر معضلات عصر کنونی که گریبان جهان اسلام را گرفته، فائق آئیم.

 عبدالزهرا در پایان ضمن اشاره به اهمیت فضای مجازی در عصر کنونی اظهار داشت: طلاب و دانش پژوهان جهان اسلام باید از تمام امکانات روز جهانی برای ارائه معارف ناب اسلامی در عرصه های مختلف علمی استفاده نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha