پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یک جراح مسلمان در منچستر جلوی مسجد چاقو خورد

حوزه/یک جراح مسلمان که برای شرکت در نماز جماعت به مسجد آلترینکهام در منچستر انگلستان حضور یافته بود، از پشت سر مورد حمله اسلام‌هراسی قرار گرفته و از ناحیه گردن چاقو خورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، یک جراح مسلمان که برای شرکت در نماز جماعت به مسجدی در منچستر انگلستان رفته بود، در اثر حمله اسلام‌هراسی از ناحیه گردن دچار جراحت شد. پلیس اعلام کرده که این جنایت در دسته جرایم نفرت محور قرار می‌گیرد.
 دکتر ناصر کردی، جراح ارتوپد و امام جماعت مسجد، هنگامی که ساعت 6 بعد از ظهر روز گذشته برای نماز جماعت به مرکز اسلامی آلترینکهام در منچستر حضور پیدا کرده بود، از پشت سر مورد حمله فردی قرار گرفته و از ناحیه گردن چاقو خورد.
یکی از دوستان این قربانی در این باره به خبرنگاران گفت: گردن وی 3 سانتی‌متر شکاف برداشته که خوشبختانه قابل درمان بوده و بخیه خورده است.
وی افزود: ایشان انسانی بسیار مهربان، دوست‌داشتنی و اجتماعی است و هم مسلمانان و هم غیرمسلمانان او را دوست دارند. دکتر بسیار شانس آورده که زخمش تنها به بخیه و بستری شدن در بیمارستان نیاز دارد، در عین حال این حادثه همه ما را شوکه کرده است.
هارون خان، دبیرکل شورای اسلامی بریتانیا در این باره گفت: شنیدن خبر چاقو خوردن یک جراح مسلمان برجسته بیرون مسجد آلترینکهام همه ما را شوکه کرده است! پلیس نیز قبول کرده که جنایت از روی نفرت بوده است!
وی افزود: ما خوشحالیم از اینکه می‌شنویم جراحت قربانی درحال حاضر بحرانی نیست. برای ایشان، خانواده او و اعضای جامعه محلی مسلمانان دعا می‌کنیم.
هارون در ادامه ابراز امیدواری کرد که دولت، نخست وزیر و وزیر خارجه فکری به حال جرایم نفرت محور بکنند.
یک ویدئوی منتشر شده در فیس بوک لحظه چاقو خوردن قربانی را در محل حمله نشان می‌دهد. در این فیلم دیده می‌شود که مرد بر روی صندلی نشسته و دست خود را بر گردن گرفته و مردم برای کمک از راه می‌رسند. در ویدئو همچنین نشان داده می‌شود که مردم از او درباره فرد مهاجم می‌پرسند.
گفتنی است پلیس این حادثه را به عنوان یک جرم نفرت محور اعلام کرده و تاکنون دو مرد 54 و 32 ساله در این رابطه دستگیر شده‌اند.
سخنگوی پلیس منچستر بزرگ در این باره گفت: وی در روز روشن و در راه رفتن به مسجد مورد حمله قرار گرفته است. ما هنوز در حال جمع آوری شواهد و مدارک لازم هستیم. هم اکنون دو نفر دستگیر شده‌اند، هر چند به شاهدان حادثه نیاز هست و هر کس هر گونه اطلاعاتی دارد با اداره پلیس تماس بگیرد.
راس جکسون دستیار رئیس پلیس این منطقه نیز گفت: این یک حمله بسیار تند و زننده و تحریک‌آمیز علیه یک مرد محترم و دوست داشتنی در محله بوده است و فعلا پلیس هیچ مظنون دیگری ندارد.

جراح مسلمان

جراح مسلمان

جراح مسلمان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha