جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محصولات حلال

حوزه/یک نظر سنجی جدید که به منظور ارائه بینش به بازاریان انجام شده نشان داد که زنان مسلمان در جنوب شرقی آسیا نسبت به گذشته مذهبی‌تر شده‌اند و ۹۴% آنان گفته‌اند اسلام بسیار مهم بوده و حلال بودن محصولات برایشان اولویت اول محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از freemalaysiatoday، یافته‌های یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که زنان مسلمان در جنوب شرقی آسیا نسبت به گذشته مذهبی‌تر و در عین حال قدرتمند‌تر شده‌اند و این مسئله آن‌ها را هم به  یک فرصت و هم چالش برای مارک‌های تجاری در  بازار حلال تبدیل کرده است.
در این کار تحقیقاتی که توسط بخش آسیایی گروه نوآوری جی. والتر تامپسون، یک نهاد تجاری و تحقیقاتی طراحی شده برای ارائه بینش به بازاریابان انجام گرفته، با 500 تن از زنان مسلمان در اندونزی و 500 تن از آنان در مالزی مصاحبه انجام شده و درباره دیدگاه‌ها و نقطه نظرات آنان در رابطه با طیف گسترده ای از موضوعات از جمله حلال بودن محصولات، حجاب اسلامی، زیبایی، فن‌آوری و غذاهای حلال سئوالاتی پرسیده شده است.
این مطالعه نشان داد که دین‌داری در میان زنان مسلمان رشد قابل توجهی داشته و 94% آنان گفته‌اند که اسلام «از اهمیت بسیار زیادی» برایشان برخوردار است. آن‌ها به علاوه اظهار داشته‌اند که حلال بودن محصولات از بالاترین اولویت برخوردار است و در همه جنبه‌های زندگی از خرید مواد غذایی، محصولات مراقبت شخصی، البسه گرفته تا مسافرت و گردشگری مسئله اسلامی بودن را مدنظر دارند.
به علاوه این نظرسنجی نشان داد که زنان مسلمان در اندونزی بیشتر از زنان مسلمان مالزیایی علاقه به خرید اینترنتی دارند.
یافته‌ها همچنین آشکار کرد که در این کشورها مارک‌های تجاری ژاپنی بیشتر از مارک‌های اروپایی، کره‌ای و حتی آمریکایی طرفدار دارند. براساس پاسخ‌های داده شده، نشان داده شد که شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، فیس بوک و اینستگرام بیشتر میان این گروه از جمعیت مسلمانان طرفدار دارند. 
در پاسخ به سئوال قدرتمندتر شدن زنان نیز تقریبا تمام آن‌ها بر این باور بودند که نسبت به گذشته فرصت‌های بیشتری برای زنان مسلمان در جنوب شرق آسیا وجود دارد با این حال آن‌ها بر این باور بودند که هم چنان نیاز به شخصیت‌های قوی‌تری در جامعه و دولت از سوی زنان هست.
گفتنی است بازار جهانی حلال و اسلامی در سال 2015 ارزشی به میزان 1.9 تریلیون دلار داشته و انتظار می‌رود که این بازار تا سال 2021 تا 3 تریلیون دلار افزایش ارزش داشته باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha