شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دسته عزاداری حسینی در لستر انگلستان به راه افتاد + تصاویر

حوزه/امروز دسته عزاداران حسینی در شهر لستر واقع در انگلستان، درحالی که لباس‌های سیاه به تن داشته و پلاکاردهای مختلفی با پیام عاشورا در دست داشتند به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از leicestermercury، دسته‌ عزاداران حسینی در شهر لستر واقع در انگلستان به خیابان‌ها آمدند تا یاد و خاطره سید الشهدا، آن امام عزیز را زنده نگاه دارند. زنان، مردان و کودکان در حالی که به لباس سیاه عزاداری به تن داشته و پلاکاردهای مختلفی با پیام عاشورا در دست داشتند، به منظور شرکت در مراسم عزاداری محرم و بزرگداشت عاشورای حسینی، در دسته‌های منظم عزاداری امروز به خیابان‌ها آمدند.

صدها تن از جامعه قدرتمند تشیع در شهر انگلیسی لستر از میدان اصلی شهر در امتداد خیابان‌های هورسفیر و گالوتری گیت، هامبرستون گیت و دروازه‌های شرقی به سمت میدان جوبیل حرکت کردند. راهپیمایان به نشان عزاداری لباس‌های سرتاپا سیاه به تن داشته و در مسیر حرکت‌شان به رهگذران خیابانی بطری‌های آب آشامیدنی و غذای نذری دادند. بر روی پلاکاردهایی که در دست کودکان دیده می‌شد جملاتی چون «حسین الهام بخش من است تا برای آنچه باور دارم قیام کنم» و «حسین همه چیز را فدا کرد» نوشته شده بودند.

 عالیه عمران یکی از برگزارکنندگان و داوطلبان شرکت در این دسته عزاداری در این باره به خبرنگاران گفت: ما برای 29امین سال متوالی راهپیمایی عزاداری حسینی را در شهر لستر برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه دلیل عزاداری شیعیان را برای خبرنگاران غربی این گونه توصیف کرد: ما برای بزرگداشت ایثار و از جان گذشتگی امام حسین (ع) در راه اسلام به خیابان‌ها آمده‌ایم. ایشان حاضر به بیعت و اطاعت از خلیفه مستبد و ستمگر زمان نشده و در برابر ظلم ایستادگی کرد.

عمران در ادامه گفت: امام حسین (ع) الگوی حقیقت، عدالت، مهربانی، عشق و انسانیت است. پیام امام حسین (ع) امروز همچون طول تاریخ از اهمیت بالایی برخوردار است و هم‌چنان الهام بخش میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha