جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی شکری - سمنان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، منبر را تابلو و پیشانی تبلیغ دانست و بیان اینکه وظیفه روحانیون هدایت جامعه است، گفت: روحانیون باید اطلاعات علمی و سیاسی خود را به روز کنند تا بتوانند اثرگذاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری در نشستی با روحانیون دامغان، ضمن تأکید بر اینکه جامعه از روحانیون توقع دارند تا آنان را به سمت‌وسوی تعالی و ترقی هدایت و رهنمون کنند، اظهار داشت: محرم بهترین فرصت برای ترویج سبک و سیره اهل‌بیت (ع) و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با بیان موضوعات در منابر و خطابه‌ها است تا بتوانیم گرد یاس و ناامیدی را بر چهره بدخواهان نظام اسلامی بپاشیم که این مهم رسالت روحانیون است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به نقش روحانیون در ایام ماه محرم اشاره تصریح کرد: روحانیون نباید نسبت به مسائل اجتماعی بی‌تفاوت باشند و به‌سادگی از کنار آن ها بگذرند، چراکه این بی‌تفاوتی خواسته‌های دشمنان را تأمین می‌کند و برعکس، احساس مسئولیت درست به‌مثابه مشتی بر دهان این بدخواهان عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد ایجاد شکاف در بین مردم با روحانیون هستند که باید با این توطئه و ترفند دشمنان در رأس آن استکبار جهانی مقابله و مبارزه کرد، افزود: نقش روحانیون در جامعه مشخص است، امروز هیچ قدرتی نمی‌تواند تأثیرگذاری این قشر بر جامعه دینی را منکر شود لیکن باید با تلاش بیشتر به این رابطه معنوی و تاریخی استحکام بخشید که ایام محرم فرصتی طلایی برای این منظور است.

حجت‌الاسلام شکری با اشاره به نقش روحانیون در کاهش آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: اصل پیشگیری باید به یک فرهنگ تبدیل شود و انجام این کار باید از مساجد و تکایا شروع شود تا بتوانیم شاهد گسترش آن باشیم لذا معتقد هستیم یک روحانی و مبلغ نباید در امر هدایتگری و تبلیغ دین در جامعه سرخورده و ناامید شود چراکه مردم از این قشر به‌عنوان امینان جامعه توقع دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان با تأکید بر اینکه روحانیون می‌بایست از ایام محرم برای امر تبلیغ دین به‌خوبی استفاده کنند، بیان کرد: نباید تنها به منابر اتکا کرد لذا باید از روش‌های دیگر تبلیغ به‌خصوص امکانات و تکنولوژی‌های جدید نیز به نحو احسن در رساندن پیام کربلا بهره جست که لازمه این امر به‌روز شدن اطلاعات روحانیون و مبلغان است.

براساس اعلام روابط عمومی تبلیغات اسلامی سمنان، وی در پایان گفت: منبر، تابلو و پیشانی تبلیغ است اما یک روحانی نباید تمام رسالت خود را به منبر رفتن و قرائت نماز بداند، امروز اگر می‌خواهیم در بحث مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان موفق عمل کنیم باید همه جنبه‌ها را در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha