چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا زبانی شبیه داعش پیدا کرده است!

حوزه/صادق خان شهردار مسلمان شهر لندن در مصاحبه‌ای گفت سخنان ترامپ به تبلیغات «داعش» شباهت دارد. وی در ادامه با محکوم سازی قانون جدید ممنوعیت ورود مسلمان به آمریکا گفت ترامپ ایدئولوژی دشمنی تمدن‌ها که مخصوص داعش هست را دامن می‌زند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از گاردین، صادق خان شهردار مسلمان شهر لندن در مصاحبه‌ای گفته است که سخنان ترامپ به «داعش» شبیه شده است. شهردار لندن با محکوم سازی تصویب قانون جدید «ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا» توسط ترامپ گفته که رئیس جمهور آمریکا با بستن مرزهای این کشور به روی مسلمانان به ایدئولوژی دشمنی میان تمدن‌ها که داعش مدعی آن است دامن می‌زند.

صادق خان شهردار لندن ترامپ را محکوم کرده که زبان داعش را اتخاذ کرده و یکی از بازیگران بازی داعش شده است.

صادق خان به وضوح اعلام کرده که ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا توسط رئیس جمهور آمریکا را توهین آمیز تلقی می‌کند و سخنان رئیس جمهور که مدعی شده حاضر است برای وی استثناء قائل شود نیز دردی دوا نمی‌کند.

صادق خان گفت: نخست اینکه بگویم من استثناء نیستم و لازم نیست کسی مرا استثناء قائل شود. دوم اینکه معتقدم ترامپ باید به آنچه می‌گوید فکر کند زیرا سخنانش بی‌شباهت به گفته‌های داعش نیست. آن‌ها نیز به درگیری و برخورد میان تمدن‌ها عقیده دارند و می‌گویند که نمی‌توان هم مسلمان و هم غربی بود. به نظر می‌رسد که ترامپ نیز در همان بازی شرکت کرده و به آن‌ها کمک می‌کند.

خان در گفتگو با کاترین واینر، سردبیر ارشد گاردین، از سهم مسلمانان آمریکا  برای پیشرفت و توسعه این کشور به عنوان دانشجو، هنرمند یا سیاستمدار قدردانی کرد.  

وی گفت: ممنوعیت ورود مسلمانان از کشورهایی با اکثریت جمعیت مسلمان «تصور اشتباهی» از دین ایجاد می‌کند. من یک غربی و یک مسلمان باافتخار هستم. کسانی وجود دارند که قصد دارند باعث تفرقه اندازی و برهم زدن انسجام در جامعه ما شوند و من به آن‌ها اجازه نخواهم داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha