پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ملکی_معاون تهذیب حوزه های علمیه در دیدار با جانباز دفاع مقدس

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: وقتی از امکان انحراف جامعه و نسل جوان حرفی می زنیم، از ظرفیت و امکان رویش نسل جوان مؤمن هم بگوییم؛ همچون شهید حججی که از میان جوان های امروز است،  پس نباید  رویش های جدید انقلاب اسلامی را دست کم گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین ملکی با حضور در منزل حجت الاسلام موسوی از جانباز ان دوران 8سال دفاع مقدس در بیان پاسداشت مقام شهدا و رزمندگان و ایثارگران تصریح کرد: رزمندگان و ایثارگران و خانواد های شهدا، سرمایه های نظام و انقلاب می باشند که با جانفشانی در جهت تحقق منویات امام امت و رهبر انقلاب گام برداشتند و همواره در طول تاریخ انقلاب در پیچ و خم ها و سختی های چند دهه هیچگاه عجز و ناتوانی به خود راه ندادند و همواره در عرصه های مختلف در جهت حفظ و بقا انقلاب تلاش می کنند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه در ادامه با بیان چالش های پیش روی انقلاب اسلامی بیان داشت: باید توجه داشته باشیم، وقتی از امکان انحراف جامعه و نسل جوان حرفی می زنیم، از ظرفیت و امکان رویش نسل جوان مؤمن هم بگوییم؛ همچون شهید حججی که از میان جوان های امروز است،  پس باید این رویش های جدید انقلابی و اسلامی را نباید دست کم گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی تصریح کرد: روایت خاطرات دوران جنگ و اسارت برای نسل جوان می توان تاثیر بسزایی بگذارد، چرا که اتفاقات دفاع مقدس همراه با اخلاص و اخلاق در مقام عمل بوده است

معاون تهذیب حوزه های علمیه، در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: اسارت را می توان یک دانشگاهی فرض کرد که در آن می توان کارهای خوب و بد را آموخت، از کارهای خوب می توان به معنویات، صبر، استقامت و بردباری اشاره کرد و از کارهای بد که اثرات روانی و جسمی نامطلوبی بر روی ذهن و جسم ما داشت و هم اکنون نیز با ما همراه هستند.

حجت الاسلام موسوی جانباز دفاع مقدس نیز در این دیدار  با بیان خاطراتی از دوران اسارت خود ابراز داشت: در طول اسارت دوستان همرزم به بنده پیشنهاد کردند که مدتی  به عنوان مسئول آسایشگاه باشم و صلیب سرخ که هر چند ماهی به اسرا سر میزد، مسئولین آسایشگاه ها را  جمع می کردند و همه نامه های خانواده اسرا را می اوردند در  یکی از مراجعات، یکی از افراد صلیب سرخ کنار من نشسته بود پرسید شما چند وقت اسیر هستید من گفتم حدود 7 سال، پرسید، اگر این جنگ چند سال دیگر هم طول بکشه چیکار می کنید، جواب دادم، همانطور که این چند سال تحمل کردیم، ان شاءلله مابقی را هم می گذرانیم.

وی ادامه داد:  بعد از حرف من، گفت، شما از آن آدم های هستید که نماز و روزه می گیرد؟ گفتم  بله، سرش را  تکان داد گفت، پس بخاطر آن است  که میگویی هرچقدر طول بکشد ما مشکلی نداریم، یعنی آن ها هم بعد از چند سال فهمیدند که چه عواملی باعث شده،  رزمندگان ماندند و مشکلات را تحمل کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha