پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تشیع انگلیسی

حوزه/ حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به ‌آسیب های عزاداری، گفت: قمه زدن و عزاداری خیابانی تا پاسی از شب و ایجاد مزاحمت برای مردم، با فرهنگ عاشورایی سنخیتی ندارد، امام حسینی که امروز در برخی جاها معرفی می شود در اتاق فکر آمریکا و انگلیس طراحی شده است، آن ها حتی شبکه های مذهبی ماهواره ای راه اندازی کرده اند، آیا دل آن ها برای تشیع می سوزد؟

حجت الاسلام سیدمحمدعلی طباطبایی از اساتید و کارشناسان حوزوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به فلسفه پیدایش آسیب های عزاداری، گفت: متوکل عباسی با راهکارهای گوناگون سعی داشت از مشرف شدن مردم به زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) ممانعت کند و برای این هدف خود، دست به هر کاری زد حتی دست و پای زوار را قطع می کرد، اما موفق نشد و از آنجا دست به تحریف واقعه عاشورا زد تا بلکه اینگونه مشتاقان به زیارت حضرت سیدالشهدا را دلسرد کند.

وی افزود: حادثه عاشورا به عنوان پدیده اجتماعی از چند زاویه مورد توجه صاحب نظران قرار گرفته است اما زیبایی های عاشورا در هیچ کدام از نگرش های این کارشناس قابل انعکاس نیست.

این کارشناس حوزوی   تاکید کرد: برخی از زاویه اقتصادی به قیام و حرکت امام حسین(ع) نگاه کردند، که شهید مطهری با عنوان «روضه مارکسیستی» از آن یاد می کند.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه نگاه عاطفی، روزنه ای برای ورود ناخالصی ها به عزاداری هاست، تصریح کرد: اصلی ترین مسیر ورود خرافات همین نگاه عاطفی است؛ کسانی که با عمق اهداف عاشورا ناآگاه هستند دچار این انحراف می شوند.

این محقق دینی  با تاکید بر اینکه تحریف قیام عاشورا با دو جریان روبه روست، ابراز داشت: یکی جریان غافل که نیت مثبت دارند، اما از روی ناآگاهی دچار انحراف می شوند و جریان دیگر با آگاهی به دنبال تغییر چهره امام حسین(ع) و تحریف وقایع عاشوراست.

حجت الاسلام طباطبایی تاکید کرد: اگر عزاداری، معرفت حسینی را به دنبال داشته باشد و از این طریق منش و مرام حسینی را به مردم بشناساند، عزاداری قابل قبول است.

این خطیب دینی عنوان کرد: هیئت های عزاداری باید از مداح محوری خارج شوند، چرا که در سخنرانی ها و تبیین ابعاد عاشوراست که فرهنگ حسینی تبلیغ می شود.

جبهه یزدی و حسینی امروز هم وجود دارند

وی در ادامه با اشاره به نقشه های شیطانی دشمن برای محرم و عاشورا گفت: دشمنان اسلام با گذشت هزار سال همچنان از امام حسین(ع) و قیام عاشورا می ترسند، باید بدانیم که جبهه یزید و امام حسین(ع) در کربلا دفن نشده بلکه امروز هم ادامه دارد.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: دشمن بیدار است و می خواهد کاربردی ترین سلاح تشیع یعنی عشق به امام حسین(ع) را از ما بگیرد و از طریق راه های مرموز به دنبال این هدف است.

کارشناس دینی تاکید کرد: دشمن به دنبال قالب کردن امام حسین قلابی است که همان نقشه اسلام آمریکایی است، در واقع این ها همان نماز را می خوانند و همان عزاداری را انجام می دهند اما تقلبی و در راستای اهداف اسلام آمریکایی است.

وی خاطرنشان کرد: قمه زدن و عزاداری خیابانی تا پاسی از شب و ایجاد مزاحمت برای مردم، با فرهنگ عاشورایی سنخیتی ندارد، امام حسینی که امروز در برخی جاها برای ما معرفی می شود در اتاق فکر آمریکا و انگلیس طراحی شده است، آن ها حتی شبکه های مذهبی ماهواره ای راه اندازی کرده اند، آیا دل آن ها برای تشیع می سوزد؟

وی با اشاره به اینکه مسلمانان به تبعیت از امام حسین(ع) زیر بار زور نمی روند، تصریح کرد: باید علت قیام امام حسین(ع) را دریابیم و سپس ببینیم آیا عزاداری ما در آن راستا قرار دارد یا نه؟ وگرنه عزاداری لندنی خواهد بود.

وی گفت: دشمن می بیند که دنیا تشنه مکتب حسینی است و بر این اساس به دنبال ترسیم کربلا و اسلام و عزاداری تقلبی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha