پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه در طول زندگی علمای بزرگ بر روی فقه کارهای بسیاری انجام شده تا این گنجینه ارزشمند به دست‌ ما برسد، گفت: تفاوت زمان ما با زمان گذشته این است که در آن دوران فقه بر زندگی مردم حکومت نمی‌کرد، اما امروز بر زندگی افراد حکومت می‌کند و ما معتقدیم فقه توان پاسخ به همه سؤالات و مسائل روز را دارا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز در جمع اساتید بسیجی حوزه علمیه اصفهان در مدرسه امام صادق (ع) با اشاره به روایتی از امام رضا پیرامون احیای امر اهلبیت علیهم السلام  عنوان کرد: ترویج فقه که تمام شئون زندگی انسان اعم از اخلاق و عقاید را شامل می‌شود موجب احیای امر اهل بیت(ع) است.

امروز فقه بر زندگی افراد حکومت می‌کند

وی با بیان اینکه در زندگی علمای بزرگ بر روی فقه کارهای بسیاری انجام شده تا این گنجینه ارزشمند به دست‌ ما برسد، عنوان کرد: تفاوت زمان ما با زمان علمای گذشته این است که در آن دوران فقه بر زندگی مردم حکومت نمی‌کرد، اما امروز فقه بر زندگی افراد حکومت می‌کند و باید سؤالات و مسائل پیش‌رو را پاسخگو باشد و ما معتقدیم فقه توان پاسخ به همه سؤالات و مسائل روز را دارا است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: طلاب و روحانیون باید تلاش کنند تا پاسخ‌های عملی برای نیازهای جامعه ارائه دهند و به عقیده بنده این امر با استعانت از عالم آل محمد امکان‌پذیر است، چرا که آمدن حضرت به این سرزمین یک حرکت تمدن‌ساز است.

لزوم ورود حوزه به عرصه های جدید رسانه ای و هنری

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هنر حوزه‌ها آشنایی مردم با کلام اهل بیت(ع) است، ابراز کرد: علاوه بر منبر، عرصه‌های هنری، پویانمایی، رسانه‌ملی و ... می‌تواند محلی برای  تحقق این امر باشد.

تولیت آستان قدس رضوی بر ضرورت استفاده از ابزار رسانه ای برای ترویج معارف اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: شبکه امام رضا(ع) از ابتدای سال جاری به طور آزمایشی با اهداف فرهنگی در آستان قدس رضوی با پخش روزانه سه ساعت برنامه آغاز بکار کرده و هر روز در حال گسترش و افزودن به غنای محتواست. رادیو زیارت نیز با همکاری رسانه ملی در حال راه اندازی است که امیدواریم بتواند ارتباطی مؤثر را با مخاطبان در جهت تبیین معارف رضوی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه سیره رضوی می‌تواند سعادت دنیا و آحرت زندگی ما را تامین کند، اذعان کرد: در آستان قدس رضوی در حوزه‌های سنی و جنسی مختلف برنامه‌های مشاوره، اخلاق و ... برگزار کرده‌ایم که به برکت امام هشتم گاهی با یک جلسه، مسائل اخلاقی تبیین و اختلافات حل و فصل می‌شود.

فضلای حوزه تولید محتوا کنند

تولیت آستان مقدس رضوی با اشاره به اینکه کاهش آسیب های اجتماعی همچون طلاق و افزایش ازدواج می‌تواند جامعه را در مقابل تهاجم فرهنگی مصون بدارد، عنوان کرد: ما نیازمند این هستیم که ادبیاتی متناسب با جوانان و نوجوانان امروز ارائه شود و علما و فضلای ما باید محتوای لازم را ارائه دهند.

انقلابی گری، حرکتی عقلانی است

وی افزود: نگاه انقلابی به دلیل تبلیغات سوء دشمنان ممکن است یک حرکت عوام فریبانه تلقی شد، در صورتی که نگاه انقلابی توام با نگاه به منافع ملی و یک حرکت عقلانی است که دشمنان با حرکت رسانه‌ای آن را یک حرکت در جهت منافع شخصی معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه در حوزه پژوهش‌های آستان قدس با تبیین موضوع و تعیین نخبگان برای پژوهش و بررسی موضوع پیگیر حل نیازهای جامعه هستیم، ابراز کرد: آستان قدس در این زمینه آماده همکاری با حوزه‌ها، دانشگاه ها و نیروهای نخبه است

قلب جهان اسلام برای امام هشتم می‌تپد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قلب جهان اسلام برای امام هشتم می‌تپد و این یک سرمایه بزرگ فرهنگی برای کشور است، عنوان کرد: در این راستا لازم است امر خدمت‌رسانی به محرومین و یک حرکت فرهنگی عظیم را کلید زد.

وی با بیان اینکه امروز نگاه مسلمانان و آزادگان جهان به این کشور است و ملجا مظلومین عالم جمهوری اسلامی است، افزود: این پناهگاه در پرتو پویا بودن، پاینده خواهد بود و در این راه لحظه ای از حرکت باز نخواهیم ایستاد.

ضرورت انجام پژوهش های دینی با رویکرد بین المللی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت ترجمه متون لازم و انجام یک پژوهش جامع و در سطح بین المللی، تصریح کرد: باید معلوم شود که در حوزه علوم انسانی حرفی برای گفتن داریم که سخن برتر است، چرا که ما پیروان عالم آل محمد هستیم و کلام امام، امام کلام است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان تاکید کرد: باید معلوم شود که این کشور در علوم اقتصاد، سیاست و ... دست برتر را دارد و این امر نیازمند تلاش بی‌وقفه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha