سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام صفی خانی

جانباز روحانی دوران دفاع مقدس گفت: نقش روحانیون پیرو خط ولایت در طول هشت سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست و گواه این مدعا، خِیل شهیدانی است که این قشر متعهد و ولایی در مقایسه با دیگر اقشار، بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

 حجت الاسلام موسی صفی خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین ضمن تبریک ایام هفته دفاع مقدس، به نقش روحانیت در آن دوران حماسه و ایثار اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس روحانیت در همه عملیات ها نقش موثر و تاثیر گذاری داشتند.

جانباز دوران دفاع مقدس تصریح کرد: حضور روحانیت در جنگ تحمیلی حضوری بی سرو صدا و اثرگذار بود و با تمام  تلاشی که برای انعکاس این مهم می شود، اما ابعاد این حضور هنوز مغفول مانده است و روحانیت در دوران دفاع مقدس در تحول و دگرگونی رزمندگان نقش کلیدی واساسی داشت، یعنی تحول و دگرگونی و ماندگاری این ها در جبهه به حضور روحانیت و نقش پررنگ و اساسی که روحانیت ایفا می کرد، برمی گشت ودر واقع نقش روحانیت یک نقش معنوی و تربیتی بود.

حجت الاسلام  صفی خانی ادامه داد: همه اقشار مردم در دفاع مقدس حضور داشتند و روحانیت هم طبق آمار و اطلاعات بیشترین حضور را داشت و بسیاری از همرزمانم مانند شهید علمی، شهید آشوری، شهید کریمی و دیگر شهدای روحانیت  به خیل شهدا پیوستند.

وی با اظهار این نکته که آمار شهدای روحانی گويای حضور همه جانبه در هشت سال جنگ تحميلی است، خاطرنشان کرد: نكات جالب توجه حضور روحانيون در دفاع مقدس می توان به مواردی نظير فعاليت ملموس طلبه‌ها در بخش طراحی عمليات، فرماندهی توپخانه، ديده‌بانی، رانندگی بلدوزر، نفر بر و ضد زره، شركت در واحد اطلاعات و واحد تخريب، هدايت بالگرد و خلبانی  و جراحی پزشكی می توان اشاره کرد.

جانباز روحانی دوران دفاع مقدس بیان داشت: نقش روحانیون پیرو خط ولایت در طول هشت سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست و گواه این مدعا، خِیل شهیدانی است که این قشر متعهد و ولایی در مقایسه با دیگر اقشار، بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha