پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
میرعمادی

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان گفت:برقراری سلامت جامعه از آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، امروز در دیدار با فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، گفت: ایام محرم و صفر فرصتی مغتنم برای تعمیق و اشاعه فریضه نیکوی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است که باید به خوبی و با سعه صدر از این ظرفیت در راستای برقراری امنیت و سلامت جامعه استفاده نمود .

وی با بیان اینکه مهمترین فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود، افزود: برقراری احکام و اجرای دستورات دینی و شرعی از اهداف اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه دین مبین اسلام دین پیوند است، خاطر نشان کرد: نماز، انفاق و امر به معروف و نهی از منکر از احکام دین مبین اسلام هستند که پیوند دهنده بین ارتباط انسانها با پروردگار هستند و باید در راستای گسترش این فریضه ها برای تعمیق پیوند معنوی در جامعه نهایت بهره برداری را انجام دهیم .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر موجب کاهش آسیب ها و ناهجاری های اجتماعی خواهد شد، ادامه داد: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید توسط افراد ارزشی و انقلابی اقامه شود .

وی از عاشورا و مناسبت های مذهبی  و دینی به عنوان سرمایه های گرانبها برای جامعه یاد کرد و گفت: این سرمایه ها پشتوانه ای عظیم برای اسلام و مکتب تشیع هستند و باید به بخوبی از این سرمایه ها و آثار و برکات معنوی آنها صیانت نماییم .

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر باید با روحیه انقلابی و جهادی رسالت خود را انجام دهند، گفت: هدف از اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیشگیری از انحرافات اجتماعی است .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تاکید بر ضرورت بکارگیری شیوه های صحیح اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بیان داشت: در اجرای این فریضه دینی باید با پرهیز از افراط و تفریط حفظ آبروی افراد را در نظر بگیریم و طبق آداب و شرایط به اجرای این فریضه بپردازیم .

سرهنگ پازدار، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان نیز با بیان اینکه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ادامه دهنده اهداف قیام سرخ امام حسین (ع) است یادآور شد:امید می رود فعالان امر به معروف و نهی از منکر برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برقراری سلامت عمومی جامعه با سعه صدر و دلسوزی این فریضه دینی را انجام دهند.   

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha