پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 427045
۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
بانوان طلبه

حوزه/ معاون پژوهش جامعه الزهرا(سلام الله علیها) از برگزاری همایش ملی کتاب سال بانوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،به نقل از روابط عمومی جامعه الزهرا ریحانه حقانی  گفت: مقام معظم رهبری اهمیت زیادی به موضوع تألیف کتاب، خصوصا تالیف بانوان دارند.

وی ادامه داد: سنت حوزه هم بر محور کتاب و نگاه تألیفی است و از سوی دیگر دانش پژوهان و پژوهشگران، پديد آورندگان جريان هاي فكري و فرهنگي جامعه اند و نتايج تحقيقات آنها موجبات دگرگوني و  پيشرفت در عرصه هاي گوناگون علم و فرهنگ خواهد بود.

حقانی با اشاره به اینکه ما نیازمند شناسايي پژوهشگران و  نیز موضوعات مورد پژوهش در عرصه های خاص و برنامه ریزی در جهت آسیب شناسی آثار گذشته و تکمیل فرآیند پژوهشی هستیم، عنوان کرد: در همین راستا معاونت پژوهش جامعه الزهرا (سلام الله علیها) ضمن ارج نهادن به تلاش هاي علمي طلاب و پژوهشگران مؤلفان، مترجمان و بانوان اهل قلم در نظر دارد با برگزاری همایش کتاب سال بانوان، زمينة مطالعه، پژوهش و نگارش هرچه بيشتر در عرصه های علمي را فراهم کند.

وی، زمان برگزاری این همایش را سال آینده اعلام کرد و افزود: زمان فراخوان دریافت آثار در اطلاعیه ای اعلام خواهد شد.

حقانی هدف از برگزاری همایش کتاب سال بانوان را توسعة و تعمیق فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین بانوان، شناسايي  و افزایش ظرفیت ها با هدف تولید علم، ارتقاي کمی و کیفی پژوهش های دینی، حمايت از بانوان دانش پژوه و نو قلم براي توليد انديشه هاي جديد و افزایش نشاط علمي عنوان کرد.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(سلام الله علیها) ادامه داد: تمرکز بر نیازهای پژوهشی عرصه زن و خانواده، اهتمام به نوآوری، تقویت فرهنگ رقابت علمی سالم و لزوم ارتباط و تعامل اثر بخش از سیاست های کلی برگزاری این همایش است.

وی ادامه داد: ساختار همایش کتاب سال بانوان شامل شورای سیاست گذاری، کمیته علمی، کمیته اجرایی و دبیرخانه است.

حقانی تصریح کرد: موضوعات و محورهای علمی آثار در عرصه علوم اسلامی- انسانی(بانوان)، رساله های سطح۴ و دکتری بانوان و بخش ویژه این همایش شامل کتاب های منتشر شده در عرصه زن و خانواده اعم از بانوان و آقایان است.

وی در پایان قالب آثار را شامل تألیف، ترجمه و  تصحیح معرفی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha