شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد

حوزه/ معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه ۳۰۰ عنوان طرح آموزشی در قالب برنامه پنج‌ساله در حوزه‌های علمیه کشور اجرا می‌شود، تصریح کرد: تدوین برنامه پنج‌ساله در حوزه آموزشی برای حوزه‌های کشور می‌تواند تأثیر ویژه‌ای در ارتقا سطح علمی حوزه‌های علمیه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از دامغان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رستم‌نژاد، در جمع مدیران مدارس علمیه شهرستان دامغان با اشاره به تدوین برنامه پنج‌ساله در حوزه آموزشی برای حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: برنامه پنج‌ساله در حوزه آموزشی برای حوزه‌های علمیه کشور تدوین‌شده است که در سال تحصیلی سال جاری این برنامه‌ها اجرا می‌شود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه 300 عنوان طرح آموزشی در قالب برنامه پنج‌ساله در حوزه‌های علمیه کشور اجرا می‌شود، تصریح کرد: تدوین برنامه پنج‌ساله در حوزه آموزشی برای حوزه‌های علمیه کشور می‌تواند تأثیر ویژه‌ای در ارتقا سطح علمی حوزه‌های علمیه داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم‌نژاد با بیان اینکه تقویت ریشه‌های علمی و توسعه علوم فقه اولویت اول تدوین برنامه پنج‌ساله در حوزه آموزشی برای حوزه‌های علمیه کشور است، افزود: بازنگری در مقررات و آئین‌نامه‌های سال‌های گذشته حوزه‌های علمیه کشور در دستور کار است و به‌زودی آئین‌نامه جدیدی برای حوزه‌های علمیه سراسر کشور طراحی و تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت و طلاب جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند، خاطرنشان کرد: طلبه و جامعه روحانیت به‌عنوان الگوهای فرهنگی در جامعه هستند و باید این افراد نسبت به اجرای فعالیت‌های شاخص فرهنگی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در سطح کشور متولی رشد و توسعه پایه‌های دینی و فرهنگی در جامعه هستند، افزود: باید در جهت رشد و توسعه پایه‌های دینی و فرهنگی از ظرفیت روحانیت و طلاب استفاده ویژه شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha