جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
IMG۱۷۰۳۰۷۳۷.jpg

حجت الاسلام بطحائیان ابراز داشت: گروه های انقلابی باید گروه های دیگر را باید باخود همراه سازند، چرا که دشمن برای آن ها هم برنامه دارد و و در صورت عدم برنامه برای آن ها دچار خسران خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد سعید بطهاییان مدیر مدرسه علمیه زنگنه همدان، در جلسه بزرگداشت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبد الله الحسین(ع) که ظهر امروز در مسجد جامع همدان با حضور اقشار مردم برگزار شد با اشاره به اهمیت بحث انقلابی بودن، گفت: لطفی که خداوند شامل حال امام خمینی(ره) کرد این بود که توانست افرادی را که نسبت به جامعه خود بی تفاوت بودند را در مسیر انقلاب هدایت کند.

وی ادامه داد: همیشه و در همه زمان ها سه گروه توده های مردم را تشکیل می دهند، یکی کسانی که در حزب شیطان قرار گرفته و مسیر هدایت را طی نمی کنند و دیگر این که محافظه کار بوده و هر دم به یک جهت گرایش داشته و گروه سوم این که مسیر تعالی را در پیش گرفته و خدا را انتخاب می کنند.

استاد حوزه ادامه داد: همواره و در همه عصری سه گروه هستند که افراد محافظه کار را جذب می کنند یکی به وسیله زر، دیگری به وسیله زور و گروه سوم به وسیله تزویر آن ها را در مسیر خود قرار می دهند.

وی اضافه کرد: قارون در زمان خود توسط زر دست مردم محافظ کار را از دست ولی زمان خود جدا می کرد و فرعون توسط زور مردم را از راه خدا منحرف کرده و آخر هم سامری با تزویر خود سبب شد تا خدای موسی(ع) را فراموش کرده و گوساله سامری را پرستش کنند.

حجت الاسلام بطحائیان افزود: در زمان امام حسین(ع) اشخاصی که امام را به کوفه دعوت کرند از جمله کسانی بودند که ثبات عقیدتی نداشته و محافظ کار بودند لذا بنی امیه توانست برخی را توسط زور و برخی را به واسطه زر و برخی دیگر را هم با تزویر از یاری امام حسین(ع) باز دارد.

وی تصریح کرد: در زمان قبل از انقلاب هم حکومت شاهنشاهی با زور و فشار می خواست تا مردم را در جهت انزوا قرار داده و اسلام را با این اهرم به انزوا کشاند.

مدیر مدسه علمیه زنگنه همدان در ادامه افزود: عنایتی که از ناحیه خداوند شامل حال امام خمینی(ره) شد این بود که توانست قاطبه مردم را در مسیر اسلام و انقلاب قرار داده و پرچم اسلام را در ایران اسلامی به احتزار درآورد.

وی در پایان افزود: ما باید با ید با راسخیت در ارزش های انقلاب اسلامی همگان را به راه خدا، ورشد و تعالی دعوت کرده تا باعث تداوم این انقلاب شویم و نگزاریم تا دشمن بر ما غلبه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha