پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد حسین مهدوی مهر - المصطفی

حوزه/ رئیس مجتمع آموزش عالی مشهد با بیان این که علمی ارزشمند است که انسان را به مراقبت نفس برساند گفت: فراگیری علوم حوزوی باید در عمل به شما کمک کند، در غیراین صورت، غیر مفید و خطرناک خواهند بود،

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مهدوی مهر رئیس مجتمع آموزش عالی مشهد در جمع طلاب خواهر غیر ایرانی ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام ) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اهمیت تحصیل و تهذیب و تأکید بر فراگیری علوم حوزه همراه با تقوا ، گفت: علمی ارزشمند است که انسان را به مراقبت نفس برساند.

رئیس مجتمع آموزش عالی مشهد اظهار داشت: باید کوشید تا نماد علم، عمل، انسان و انسانیت در کنار هم رشد کنند.

وی خطاب به طلاب خواهر افزود: اگر تهذیب جدا از تحصیل و اخلاق باشد طلبگی تحقق پیدا نخواهد کرد. لذا کار باید نجات بخش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر ادامه داد: مهمترین عنصر و شاخصه طلبه و کسی که عهده دار ترویج آموزه های اخلاقی و دینی است، این است که انسان ابتدا بتواند صفات پسندیده و مکارم اخلاق را در خود بوجود آورد و سپس برای ایجاد یک جامعه اخلاقی و ارزش محور تلاش کند، در غیر اینصورت حتی اگر بزرگ شود و به بالاترین مقام علمی دست پیدا کند نفعی برای جامعه نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: خداوند متعال وقتی از پیامبر (ص) تعریف می کند از علم آن حضرت تعریف نمی کند با اینکه مقام پیامبر (ص) مستقیم به خداوند متعال وصل است. حرف او حرف خداست ،دنیا را با چشم الهی می بیند علم او علم لدنی است بلکه از تحمل پیامبر تعریف می کند

رئیس جامعة المصطفی مشهد یادآور شد: شما باید همراه و ملازم عمل باشید چرا که این عمل است که تقدم دارد. همانچنانکه در قران  نیز آمده است :"...وَيُزَكّيهِم وَ يُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ "

وی اظهار داشت : بسياري‌ از خلفاي‌ جور و امراء آنان‌ از جهت‌ زهد و عبادت‌ و علم‌ به‌ قرآن‌ و سنّت‌ و علم‌ فصاحت‌ و بلاغت‌ در درجة‌ كمال‌ بوده‌اند، اما نرسيدن‌ روح‌ يقين‌ به‌ سويداي‌ دلشان‌ آنان‌ را گرفتار غرور و شهوت‌ رياست‌ نموده و علناً مرتكب‌ محرّمات‌ شرعيّه‌ و جنايات‌ و تجاوزاتي‌ گرديده‌اند كه‌ بجز حبّ جاه‌ و عنوان‌ و رياست‌ هرگز نمي‌توان‌ براي‌ آن‌ محملي‌ تعيين‌ كرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر در پایان خاطر نشان کرد: بشریت همواره نیاز به تقوا و انسانیت دارد. طلبه ای که تقوا نداشته باشد با سواد نیست و علم ما بدون مکارم اخلاق هیچ است .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha