پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جعفرپور

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد گفت: مقابله با بدعت های وارد شده به عزاداری های مذهبی از جمله رسالت های مبلغان در ایام ماه های محرم و صفر است .

حجت الاسلام صادق جعفرپور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اسلام حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: مقابله با بدعت ها و خرافات در عزاداری ها باید از جمله محورهای سخنرانی مبلغان باشد و در این زمینه روشنگری و بصیرت افزایی لازم برای افراد جامعه بویژه نسل جوان صورت گیرد.

ویی ادامه داد: ماه های محرم و صفر فرصتی مغتنم برای اصلاح آسیب های اجتماعی و هدایت مردم به سمت فضائل و دوری از رذایل اخلاقی است که باید مبلغان از این ظرفیت معنوی و گرانسنگ برای استمرار معنویت درونی جامعه بهره گیرند .

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه باید با شور حسینی در راستای شعور و معرفت قیام حسینی حرکت کرد، یادآور شد: مبلغان ابعاد حماسی، عقلانی و دشمن شناسی قیام عاشورا را برای مخاطبان تبیین و تشریح نمایند .

حجت الاسلام  جعفر پور با اشاره به اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مهمترین هدف قیام عشورا ذکر شده است، گفت: مبلغان در خصوص آثار و برکات معنوی فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اجرای دقیق این فریضه در جامعه برای مخاطبان به ایراد سخنرانی بپردازند .

وی در پایان با بیان اینکه از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر بیش از 300 مبلغ در دو بخش خواهران و برادران در نقاط مختلف روستایی و شهری بروجرد به تبلیغ و تبیین فضائل و مناقب اهل بیت (ع) و تشریح اهداف قیام عاشورا مشغول هستند بیان داشت :در هیات مذهبی گروههای آمران به معروف و ناهیان از منکر با محوریت مبلغان ایجاد شده است که مبلغان و مردم در این گروهها با سعه صدر و با در نظر گرفتن شرایط انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر به احیای این فریضه می پردازند .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha