شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ عزاداری امام حسین(ع) در هیئت فاطمیون قم

استاد حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه در عزاداری ها باید شأن اهل بیت (ع) حفظ شود، گفت: سخنرانی و تبلیع در ایام عزاداری اهل بیت (ع) باید محتوا و ساختاری علمی داشته باشد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام دانشی، در مراسم عزاداری مدرسه علمیه فاطمیه (س) خرم آباد گفت: ماه های محرم و صفر و بخصوص دهه عاشورا ظرفیتی عظیم جهت تبیین اهداف والای دین مبین اسلام و مکتب تشیع است و مبلغان باید در این ایام اهداف قیام عاشورا را با مطالعه و تحقیق برای مردم بیان نمایند .

وی با اشاره به اینکه عشق به اهل بیت (ع) موهبتی الهی است که با عمل به سیره زندگانی آن بزرگواران در زندگی جاری خواهد شد، افزود: در نقل حوادث روز عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تنها نباید ابعاد عاطفی را بیان نمود، مبلغان با ارائه مطالب پرمحتوا و پرمغز اهداف قیام عاشورا را برای مخاطبان بازگو و تشریح نمایند .

استاد حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه در عزاداری ها باید شأن اهل بیت (ع) حفظ شود اظهار داشت: سخنرانی و تبلیع در ایام عزاداری اهل بیت (ع) باید محتوا و ساختاری علمی داشته باشد .

حجت الاسلام دانشی در ادامه با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهمترین هدف قیام سرخ حسینی است، گفت: فلسفه عزاداری امام حسین (ع) ظلم ستیزی است و باید مراسم عزاداری اهل بیت (ع) به معرفت و شعور حسینی منجر شود .

وی با بیان اینکه مبلغان باید با روضه خوانی و سخنرانی های مستند در تبیین اهداف قیام عاشورا فعالیت نمایند خاطر نشان کرد:مبلغان باید با مطالعه و تحقیق به سوالات و شبهات مخاطبان در خصوص فلسفه قیام امام حسین(ع) پاسحگو باشند .

در پایان این مراسم از طلاب و مبلغان برتر در ایام عزاداری اهل بیت (ع)  با اهدای لوح سپاس قدردانی شد .

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha