پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست گفتمان آزاد «اسلام‌هراسی» در یک دانشگاه کانادایی برگزار شد

حوزه/ دانشجویان مسلمان دانشگاه ویندزور در استان انتاریوی کانادا جلسه گفتمان آزادی با عنوان «کوبیدن افسانه‌ها: اسلام‌هراسی چیست؟» به منظور مبارزه با پیش داوری‌های متعصبانه و کلیشه‌های ضداسلامی برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، جلسه گفتمان آزاد با موضوع «اسلام‌هراسی» روز گذشته در دانشگاه ویندزور در استان انتاریوی کانادا برگزار شد. و هدف آن مبارزه با سوءتعابیر و پیش‌داوری‌های کلیشه‌ای در رابطه با اسلام و پیدا کردن راه حلی برای مبارزه با آن‌ها بود.

ادمیرا کونجیک معاون رئيس حمایت از دانشجویان برای اتحاد دانشجویی دانشگاه این نشست را با عنوان « کوبیدن افسانه‌ها: اسلام‌هراسی چیست؟» برگزار کرده بود.

وی درباره حجاب می‌گوید: موقع کار وقتی روسری به سر داشتم، به عنوان یک زن مسلمان تجربیات بسیار تلخی در رابطه با مشتریان داشتم. آن‌ها در کنار من با احتیاط برخورد می‌کردند و از من به خاطر مسلمان بودنم می‌ترسیدند. گاهی مردم به من به چشم یک «تهدید» نگاه می‌کردند! و من اسلام‌هراسی را با تمام وجود درک می‌کردم.

این دانشجوی سال چهارم جرم شناسی هدف خود را از برگزاری این نشست ایجاد فضایی برای بحث و گفتگو در رابطه با مسائل پرتنش پیرامون اسلام بیان کرده و می‌گوید: من تصمیم گرفتم این نشست را با همکاری اساتید دانشگاه و دانشجویان به منظور بحث در رابطه با اسلام هراسی، اعتقادات اسلامی و هویت اسلامی برگزار کنم.

در این نشست به موضوعاتی چون اسلام‌هراسی در دانشگاه، کلیشه‌های رایج و مسئله چالش سفیدپوستان و مسلمانان رسیدگی شد.

جاکلین گیت یکی از دانشجویان غیرمسلمان دانشگاه که در این نشست شرکت داشته می‌گوید: من اینجا آمده‌ام تا بیشتر درباره اسلام بیآموزم و هم‌پیمان بهتری برای دوستان مسلمانم باشد. این نشست را به منظور یادگیری برگزار کردیم نه نفرت ورزیدن.

احمد خلیفه از دیگر شرکت کنندگان گفت: اسلام‌هراسی یک مشکل رو به رشد در جامعه و دانشگاه‌ها هست و باید به این مسئله رسیدگی شود. من معتقدم بهترین راه برای حل یک مشکل آغاز گفتمان است.

وی افزود: به نظر من این گفتمان و جلسه گفتگو بهترین راه برای آغاز حل مشکلات مربوط به اسلام‌هراسی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha