پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/تولیت آستان قدس رضوی گفت: با تاسی از عاشورای حسینی، معتقدیم که اندیشه وعمل انقلابی در این کشور می تواند درمقابل همه نفوذهای فکری واقتصادی و فرهنگی ایستادگی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام  والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در هئیت رزمندگان اسلام مسجدامام  اصفهان اظهار کرد:حتما باید یک تحلیل دقیق از قیام اباعبدالله الحسین داشت تا این پاسداشت ها از عاشوراییان با ارزش و با معنا شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تحلیل دقیق از نهضت انسان ساز اباعیدالله الحسین(ع) بر هر عزاداری واجب است، تصریح کرد: اندیشه انقلابی و عمل انقلابی داشتن یک توصیه موکد از ناحیه رهبری به همه آحاد ملت اعم از روحانیون،مسولین، دانشجویان و طلاب  ومجتهدان است.

حجت الاسلام والمسلمین  رئیسی تاکید کرد: برای تبیین شاخصه های اندیشه انقلابی اولین شاخصه توجه به خدا ومبدا ومعاد است، یک چهره انقلابی دردرجه  نخست خداباوراست و با تمام وجود خدا را باور دارد  وهمواره خود را درمحضرخدا می بیند.

وی ابراز کرد: امام صادق فرمودند، حقیقت علم درعبودیت نهفته است، یعنی درعالم  هرکسی از دیگران بیشتر بنده تر بود، عالم تر است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دومین شاخصه برای اندیشه انقلابی این است  که فرد انقلابی بداند قدرت شکست ناپذیرعالم وهستی قدرت خداوند است ومافوق قدرت خداوند قدرتی نیست،خشیت از خداوند بنابراین دومین شاخص اندیشه انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه خشیت ازخداوند یعنی آنکه تاثیر را فقط از خداوند بداند گفت: خودخواهان وخودبین ها ومستکبرین مگر در جامعه حاضرند حکم خداوند حاکم شود، بنابراین ایجاد مانع می کنند وتنها راه مقابله با آنها خشیت از خداوند است.

تولیت آستان قدس عنوان کرد: یک انقلابی باید با تمام وجود بداند که تاثیرفقط  از جانب خداوند است، سومین شاخصه  از اندیشه انقلابی این است که یک انقلابی باور داشته باشد که دین درمتن وبطن جامعه پیاده شود.

وی ادامه داد: امروز درعرصه مسیحیت غرب وکلیسا این چنین می گویند که دین امری فردی، خصوصی وشخصی است و محدود به فضای کلیساها است ونباید در حوزه اجتماعی دین را دخالت داد و برای همسایه، همسفر، روابط اجتماعی دین را هر گز تعریف نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: این درحالی است  که ما معتقدیم  دین در تمام متن زندگی با همه ابعادش قدرت لازم را دارد ونباید دین درهیچ مقطعی از زندگی غایب باشد، برای گناه کردن، یک شب هزارشب نمی شود در وادی دین حرف غلطی است چه بسا یک لحظه ویک ساعت می تواند سقوط یک عمر را رقم بزند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید براینکه عاشورا جلوه بدعاقبتان وخوب عاقبتان است گفت: ما آنچه اعتقاد داریم، این است که  دبن باید در متن زندگی پیاده شود، برای همه تاربخ عاشورا درس تحول ساز وانسان ساز است.

وی ابراز کرد: شاخصه چهارم برای یک اندیشه انقلابی این است که اعتقاد داشته باشد دبن قوت اداره جامعه را دارد، هرجایی انسان دل به غرب وشرق داد واز صراط مستقیم فاصله گرفت دچارخسران شده است.

حجت الاسلام والمسلمین  رئیسی یادآور شد: برخی از مطالعه کردها، درس خوان ها وملاها متاسفاته اعتقادی به حاکمیت دین درجامعه ندارند ودر مقام  عمل هرگز اعتقاد ندارند دین این قدرت را دارد واین یعنی اینکه آنها در بعد اجتماعی، سکولار هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: قیام اباعبدالله الحسین دین را زنده کردن یعنی چه،  یعنی آنکه اگرقیام امام حسین نبود اجرای دین در جامعه مُرده بود، قیا م امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی برای اجرایی شدن دین در جامعه بود، بعثت وغدیر وعاشورا سه حلقه لازم برای کامل شدن و اجرایی شدن دین درصحنه جامعه است.

تولیت استان قدس تصریح کرد: اگرقیام اباعبدالله الحسین نبود، صورت دین بود ولی سیرت دین نبود، چرا که بنی امیه با صورت دین مشکلی نداشت اما با روح نماز که ولایت و تبری وتولی بود مشکل داشت.

وی متذکر شد: شاخص بعدی برای اندیشه انقلابی این است که اندیشه در مقام اجرا و عمل با موانعی روبرو است که باید با آنها آشنا شد،  و هم با موانع درستیز بود، در حرکت جهادی باید نگاه این باشد که من می توانم موانع را از سر راه بردادم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ابراز کرد: شاخصه دیگر اندیشه انقلابی زمان شناسی است، توابین در واقعه عاشورا زمان شناس نبودند و همین دلیل باعث شد 4هزارنفر توابین دربرابر 72 یار باوفای  و زمان شناس امام حسین بی ارزش باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: سوء ظن داشتن نسبت به دشمن از شاخصه های اندیشه انقلابی است و این امر مانع از نفوذ دشمن می شود، دشمن با نقاب نفوذ می کند، دشمن به دنبال دشمنی کردن است، بنابراین ما باید توانایی خود برای مانع شدن از نفوذ بالاترببریم، تغییر ذایقه ها وباورها هدف دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: طبق قرآن کریم خصلت دشمن کافر، پیمان شکنی است و وقتی پیمان شکن هستند باید اینگونه باآنها رفتار کرد، حقیقت عاشورا حقیقت دلداگی به خدا وحقیقت جلوه مظاهرعالی زندگی یک انسال سالک الی الله است.

وی اذعان کرد: ما با تاسی از عاشورای حسینی، معتقدیم  که اندیشه وعمل انقلابی در این کشور می تواند درمقابل  همه نفوذهای فکری واقتصادی و فرهنگی ایستادگی ایجاد کند.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: لبیک به امام حسبن(ع) زمان و مکان ندارد، جریان انقلاب اسلامی در استمرار عاشورا است وآنچه می تواند اندیشه وعمل انقلابی را درکشور نهادینه کند، تفکر عاشورایی است، لذا عاشورا رمز اصل انقلاب وبقای انقلاب اسلامی ایران است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha