جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری

حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی عمل صالح را بر اساس مبنای قرآن عملی دانست که تنها در محیط ولایی شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت ‏الاسلام والمسلمین میرباقری در مراسم شب پنجم محرم عزاداری هیئت ثارالله در مدرسه فیضیه با اشاره که به این نکته که مومنان شعاعی از فعل امام هستند  گفت: همه اعمال مومنان در شعاع امام قرار می‎گیرد.

وی افزود: همه حدود در جامعه از سوی امام وضع می شود و احکام نیز از سوی امام جاری می‎شود؛ در واقع امام محور جامعه اسلامی است؛ اگر ولایت امام جاری شود در آن زمان است که همه احکام الهی در جای خود در جامعه پیاده می‎شود.

عضو خبرگان رهبری گفت: هر بنایی که پرتویی از نور امام باشد خدایی و بهشتی است و هر بنایی هرچند رفیع هم که باشد اگر از دایره ولایت امام فارغ باشد، بنایی است که حضور در آن اولین پله سقوط در جهنم است.

حجت ‏الاسلام والمسلمین  میرباقری با اشاره به آیات سوره عصر بیان کرد: این آیات بر اساس معرفت امام است زیرا عمل صالح زمانی محقق می شود که این عمل در شعاع ولایت امام صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اگر کسی از حول ولایت امام خارج شد همه اعمال او شیطانی خواهد شد، به همان میزان که اگر کسی به امام متصل شد همه اعمال او نیز نورانی و الهی می‎شود.

حجت ‏الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: درروایات به خصوص در جامعه کبیره بیان شده است که امام است که حلال خدا را حلال و حرام خدا را در جامعه حرام اعلام می‎کند و امام است که دین را در مقابل شیطان ها حفظ می‎کند.

وی با اشاره به اهمیت قرائت و مرور و تبیین زیارت جامعه کبیره بیان کرد: امام و پیامبر، محور دین و جامعه اسلامی و مسلمانان  هستند؛ عناصر وجودی مومنان از امام شکل می گیرد زیرا نور آنها از نور امام خواهده بود.

حجت ‏الاسلام والمسلمین میرباقری اظهارکرد: مومنی که تحت تولی امام است از نور امام بهره می گیرد و در پرتو این نور روزگار می‏ گذارند؛ مومنان چونان برگی است که ریشه درخت آن از امام است و این برگ نیز از همین ریشه منشعب شده است.

وی گفت: طینت و روح و جسم مومن از فروغ امام است؛ مومنان با این نور در طرح جامع الهی که مجری آن پیامبر و اهل بیت(ع) هستند حضور دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha