چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی

حوزه/ حجت‎الاسلام و المسلمین قوامی بیان کرد:آثار شهداء گم نمی‎شود ،لذا شهدا گمنام هم اگر باشند گم نمی‎شوند،آمده اند تا در متن قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی در مراسم رونمایی از یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قم با ذکر این مطلب که خداوند در سوره محمد(ص) نگاه ما را به شهادت تغییر می‎دهد گفت: خداوند در سه آیه کوتاه نگاه ما را به شهادت تغییر می‎دهد.

وی افزود: خداوند در این سه آیه می‎فرماید کسانی که در راه خدا کشته شدند،خدا آثارشان و اعمالشان را گم نمی‏‎کند و آنها را همچنان هدایت می‎کند و کارشان را اصلاح می‎کند و آنها را وارد بهشتی می‎کند که قبلا آنها را معرفی کرده است.

امام جمعه پردیسان قم گفت: برگزاری این یادمان توسط مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان قم مصداق همین آیات است که آثار شهداء گم نمی‎شود ،لذا شهدا گمنام هم اگر باشند گم نمی‎شوند،آمده اند تا در متن قرار بگیرند.

حجت‎الاسلام و المسلمین قوامی افزود: بر طبق این آیات کسانی که کشته می‎شوند در راه خدا هدایت می‎شوند یعنی شهدا در یک هدایت مستمر هستند، رشد می کنندو توقفی ندارند و در نهایت کار آنها و خانواده شان دائم اصلاح می شود و خانواده وهمسر، فرزندانشان، برادرو همسایه و دانشگاه و همکلاسی، کوچه و محله آنها و همچنین آن مرامی که برای آن شهید شدند دائما اصلاح می‎شود و در نهایت آنها را وارد بهشتی می کند که قبلا به آنها نشان داده است.

وی اظهار کرد: شهدا قبل از شهادشان بهشت را دیده‎اند همان طور که امام حسین (ع) در شب عاشورا،بهشت را بر یارانش نشان داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha