جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بلاغی

حوزه/ مسئول دفتر آیت الله العظمی سبحانی در تبریز تصریح کرد: عزاداری بر امام حسین(ع) باید خداپسندانه و با الگوبرداری از اهل بیت(ع) باشد.

حجت الاسلام سیدرضی بلاغی استاد حوزه علمیه تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با تاکید بر ضرورت دور کردن انحرافات و آسیب های عزاداری از هیئات مذهبی تصریح کرد: مداحان باید در عزاداری ها از قرائت اشعار به صورت غنا و حرام خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه تشکیلات امام حسین(ع) باید عاری از گناه باشد، افزود: دسته جات امام حسین(ع) از آلات لهو مثل سنتور، ارگ، شیپور و... استفاده نکنند، البته کوبیدن بر طبل جهت نظم در سینه زنی و زنجیرزنی ایرادی ندارد اما گاهی برخی دسته جات به گونه ای طبل و سنج می زنند که طرب است و این جایز نیست.

این خطیب توانا تاکید کرد: مسلمانان باید سعی کنند در عزاداری ها حالت عزا و معنویت برقرار باشد.

وی افزود: ما حق نداریم کاری انجام دهیم که موجب وهن عزاداری بر اهل بیت(ع) و بویژه امام حسین(ع) باشد تا بهانه ای به دست دشمنان بیفتد که ایرادی بر تشیع بگیرند.

حجت الاسلام بلاغی با اشاره به ضرورت توجه به شیوه صحیح عزاداری عنوان کرد: عزاداری بر امام حسین(ع) باید خداپسندانه و با الگوبرداری از اهل بیت(ع) باشد.

این استاد حوزه علمیه تبریز در ادامه تصریح کرد: مجالس و محافل عزاداری در ماه محرم باید زمینه‌ ساز درک معرفت اهل بیت(ع) باشند، چرا که عزاداری بدون کسب معرفت و بصیرت هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

مسئول دفتر حضرت آیت الله سبحانی در تبریز افزود: حادثه عاشورا و قیام کربلا جریانی است که اسلام را زنده کرد و باید در عزاداری ‌های ماه محرم برای شناخت واقعی راه و هدف امام حسین(ع) تلاش کنیم.

وی ادامه داد: سخنرانان و مبلغان و مداحان باید با بهره ‌مندی از فلسفه قیام خونین عاشورا و به دور از هرگونه خرافات، مردم را با معارف ائمه اطهار آشنا کنند.

حجت الاسلام بلاغی در پایان، برپایی مجالس عزای امام حسین(ع) را بهترین فرصت برای درس گرفتن از عاشورا و آشنایی با حق و حقیقت دانست و گفت: اگر جلسات عزاداری و سوگواری ماه محرم با تبیین اهداف نهضت عاشورا و آموزه های مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه باشد، معرفت حقیقی نسبت به ائمه اطهار حاصل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha