پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بنابی

حوزه/ استاد حوزه علمیه تبریز گفت: برخی اشعار و مرثیه ها در عزاداری ها غلوآمیز است، مرثیه باید دارای پیام و مفهوم و معنا باشد که مخاطبان و شنوندگان، فرهنگ عاشورا را از آن الهام بگیرند.

حجت الاسلام میرزا جواد بنابی استاد حوزه علمیه تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، عنوان کرد: عزاداری باید برای خدا و با نیت خالص باشد، ریا مخل و مبطل عبادت و عزاداری است.

وی با  انتقاد از برخی مداحان و منبری ها که برای گرم کردن مجلس خود، غلو می کنند، خاطرنشان کرد: اشعاری که در عزاداری ها قرائت می شود منطبق بر واقعیت باشد، در برخی منابر و مداحی ها، دروغ هایی شنیده می شود که باید به خدا پناه برد، گناه چه در مرثیه و چه در منبر از گناهان کبیره است.

حجت الاسلام بنابی افزود: برخی اشعار در عزاداری ها غلوآمیز است، این گونه عزاداری ها در سایت ها و فضاهای مجازی منتشر می شود که بهانه به دست دشمنان تشیع می افتد.

کارشناس علوم دینی تصریح کرد: مرثیه باید دارای پیام و مفهوم و معنا باشد که مخاطبان و شنوندگان، پیام و فرهنگ عاشورا را از آن الهام بگیرند.

وی بر اهمیت منبر در هیئات مذهبی تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی هیئات مذهبی به سمت مداح محوری پیش می روند، اگر نسل امروز این ‌گونه پیش برود دیگر خبری از منبر و عمامه نیست و جوانان فریب دشمن را خواهند خورد.

پژوهشگر دینی در پایان تصریح کرد: هیئات و دسته جات عزاداری، بدون مزاحمت های خیابانی و ایجاد سر و صداهای کر کننده و بدون چشم وهم چشمی ها نسبت به عزاداری در ماه محرم اقدام کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha