پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
هیئت دانش آموزی

حوزه/مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان شمالی از وجود بیش از ۱۰۰ هیئت دانش‌آموزی در سطح این استان خبر داد.

یاسر خطیب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، ضمن تسلیت ایام عزاداری ماه محرم اظهار داشت: بیش از 100 هیئت دانش‌آموزی ثبت‌شده در سطح استان مشغول به فعالیت است که شامل هیئت‌های شهری و مدرسه‌ای در 2 بخش پسران و دختران است.

وی مزیت هیئت‌های دانش‌آموزی را دادن مسئولیت به نوجوانان دانست و افزود: هیئت‌های دانش‌آموزی یک کادر هیئت دارند و در آن کادر مسئولیت‌ها بین بچه‌ها تقسیم می‌شود.

خطیب تصریح کرد: یکی از مشوق‌هایی که باعث می‌شود دانش آموزان در هیئت انصار المهدی شرکت کنند اول این است که هیئت، دانش‌آموزی و از جنس و طیف خود آن‌ها است و دوم این‌که مسئولیت‌ها بین خودشان تقسیم می‌شود و حتی مداحان هیئت دانش‌آموزی اکثراً از خود دانش آموزان هستند و این باعث بلوغ فکری، اجرایی و عملیاتی نوجوانان می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های محوری این طرح را هیئت‌های شهری و مدرسه‌ای دانش‌آموزی عنوان کرد و گفت: شهرستان‌های بجنورد، فاروج، اسفراین و شیروان هیئت شهری دارند و مراسمات هفتگی هیئت‌ها تقریباً مداوم برگزار می‌شود و در ایام محرم نیز این مراسمات با شور و نظم بیشتری برگزار خواهد شد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان شمالی اظهار داشت: شعار امسال هیئت دانش‌آموزی انصار المهدی سراسر کشور «این فراخوان حسین است بیایید همه» است.

اعزام مبلغ به مدارس خراسان شمالی به مناسبت ایام محرم

وی با اشاره به اعزام مبلغ به مدارس خراسان شمالی به مناسبت ایام محرم گفت: در ایام محرم مبلغینی از طلاب قم و طلاب بومی استان به مدارس استان اعزام می‌شوند که این طرح با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی انجام می‌شود.

خطیب تصریح کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش‌وپرورش امضا شده است هماهنگی‌های لازم برای حضور این مبلغین در سطح مدارس در عزاداری ایام محرم با همکاری آموزش‌وپرورش اجرایی می‌شود.

برگزاری همایش بزرگ «احلی من عسل» در خراسان شمالی

وی از برگزاری همایش بزرگ «احلی من العسل» در استان خبر داد و گفت: این همایش با هماهنگی ارگان‌های مختلف در سطح استان ازجمله آموزش‌وپرورش، هم‌زمان با سراسر کشور در صبح روز ششم محرم در بعضی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

خطیب اظهار داشت: در مرکز استان خراسان شمالی نزدیک به 100 هیئت دانش‌آموزی به‌صورت دسته روی به سمت معصوم زاده حرکت می‌کنند و در صحن مطهر امام‌زاده سید عباس به یاد حضرت قاسم ع به عزاداری می‌پردازند.

برپایی موکب هیئت انصار المهدی دانش‌آموزی در زمان اربعین

وی همچنین از برپایی موکب هیئت انصار المهدی دانش‌آموزی در زمان اربعین خبر داد و گفت: این برنامه یکی از برنامه‌های طرح عملیات محرم است که دانش آموزان به‌منظور خدمات‌رسانی در این موکب اعزام می‌شوند.

اجتماع دانش آموزان دختر در روز 11 محرم با شعار «ما رایت الّا جمیلا»

خطیب در ادامه از طرح اجتماع دانش آموزان دختر در استان خبر داد و گفت: تجمع دختران دانش‌آموز استان با عنوان همراهان زینب (س) در روز 11 محرم و با شعار «ما رایت الّا جمیلا» برگزار خواهد شد که هنوز مکان آن مشخص نیست و برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص در حال انجام است.

وی تصریح کرد: جلسات هیئت دانش آموزان دختر نیز همه‌روزه ساعت 16 تا 18 در محل حوزه علمیه الزهرا (س) واقع در چهار 17 شهریور جنب دبیرستان سمیه برپا است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان شمالی در پایان از دانش آموزان سراسر استان برای حضور پرشور در هیئت‌های دانش‌آموزی دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha