پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
۱۶۸۵۴۵۶

حوزه/ حجت الاسلام عباسی ابراز داشت: امام حسین(ع) همانند جدش رسول خدا(ص) با قیام خود در پی احیای بعد فردی و اجتماعی اسلام بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام علی محمد عباسی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا همدان، شب گذشته در مراسم بزرگداشت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) که در مسجد دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت بحث اخلاق گفت: اسلام قایل به اخلاق فردی و اجتماعی است که همواره آن ها را باید رعایت کنیم.

وی اظهار داشت: امیر المومنین علی (ع) در روایتی ابعاد رفتار فردی و اجتماعی شیعان را ترسیم می کند که یکی از آن ها این است که شیعیان در راه ولایت ما بذل و بخشش دارند،که مصداق این مطلب اصحاب امام حسین(ع) هستند که تا پای جان در راه ولایت پیش رفتند.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: دومین شاخصه شیعیان از منظر  امام علی(ع) این است که به خاطر مودت ما با هم دوست و رفیق هستند که اصحاب امام حسین(ع) هم  با محوریت ولایت بزم دوستی را بنا کردند.

وی افزود: شاخصه سوم شیعیان این است که اوامر ما را احیا می کنند، تاجایی که اصحاب امام حسین(ع) برای احیا امر اهل بیت رسول خدا(ع) از جان خود هم دریغ نکردند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: چهارمین صفت از صفات شیعیان این است که در هنگام غضب ظلم نمی کنند که مصداق بارز آن ابا عبدالله الحسین(ع) است، که وقتی حر بن ریاحی جلوی راه امام را سد کرد، با این حال امام به آن ها آب داده و با هم به نماز ایستادند.

وی افزود: پنجمین خصلت شیعان از منظر امیر المومنین علی (ع) این است که با همسایگان خود مهربان هستند تا جایی که رسول خدا(ص) فرمود:جبرئیل آن قدر توصیه به همسایه کردند که من گمان کردم که همسایه الز همسایه ارث می برد.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: امام خمینی(ره) با قیام خود که برگرفته از قیام امام حسین(ع) بود توانست ابعاد فردی و اجتماعی اسلام را احیا کردند چرا که شهدای ما ، مانند اصحاب امام حسین(ع) دارای فضیلت های فردی و اجتماعی بودند.

وی در پایان ابراز داشت: ما هم با شناخت معارف اهل بیت(ع) اعم از فردی و اجتماعی همواره باید پاسدار خوبی برای اسلام و تشیع باشیم و با رفتار فردی و اجتماعی خود مبلغ خوبی برای اهل بیت(ع) باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha