جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حجتی

اگر می خواهیم در این امر پیرو امام حسین (ع) باشیم باید بدانیم که بهترین راه موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر این است که انسان از خود شروع کند. بدین صورت هم خودش در زندگی موفق تر است و هم عیوب خود را با تطبیق با احکام دین می فهمد. همچنین وقتی خود را اصلاح کند، قطعا کلماتش در دیگران اثر می بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه اظهار داشت: بهترین روش بهره برداری از ماه محرم و نهضت الهی سید الشهدا (ع)، درک علل و موجبات قیام امام حسین(ع) در مقابل یک دولت ظالم و فاجر است.

امام جمعه موقت کرمانشاه، امر به معروف و نهی از منکر را اساس حرکت امام حسین (ع) دانست و گفت: حضرت می فرمایند: من قیام نکردم تا وقتی که دیدم دین جدم در معرض خطر است، لذا اراده کردم و تصمیم گرفتم که مردم را به خوبی دعوت کنم و از بدی ها باز دارم.

وی خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم در این امر پیرو امام حسین (ع) باشیم باید بدانیم که بهترین راه موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر را که هم سهل الهضم و هم سریع اثر می باشد این است که انسان از خود شروع کند. بدین صورت هم خودش در زندگی موفق تر است و هم عیوب خود را با تطبیق با احکام دین می فهمد. همچنین وقتی خود را اصلاح کند، قطعا کلماتش در دیگران اثر می بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی اضافه کرد: اگر انسان خودش را در یک افق بالا دید و خیال کرد مردمی که در مقابل منبر او نشسته اند، اشتباه کارند، قطعاً موفقیت او در ارشاد بسیار کم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هدایت عملی یکی از راه های ارشاد و هدایت مردم است، عنوان کرد: هدایت عملی یعنی وجود این شخص از نظر کمالات و بزرگواری ها و عمل کردن به احکام به گونه ای باشد که اگر کسی او را ببیند به یاد خدا بیافتد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه در روایت آمده است که هر کس 40 روزاعمالش را برای خدا انجام دهد خدا چشمه هایی از حکمت را در قلبش جاری می کند، گفت: انسانی که خود را ساخته باشد، هر حرفش حکمت آموز خواهد بود و مردم را اصلاح خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در پایان یادآور شد: باید به این نکته توجه نماییم که صرفاً در حدود ساختن خود می توانیم نفوذ کلمه داشته باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha