شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
احلی من العسل

حجت الاسلام مرتضی محمدیان امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش "احلی من العسل"ویژه نوجوان عاشورایی مصادف با ششم محرم الحرام در ۱۵بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام مرتضی محمدیان امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش "احلی من العسل"ویژه نوجوان عاشورایی مصادف با ششم محرم الحرام در 15بقعه متبرکه استان خبر داد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اعلام این خبر، افزود: تجمع نوجوانان عاشورایی "احلی من العسل" در روز چهارشنبه مورخ 5 مهر ماه مصادف با ششم محرم الحرام از ساعت 10 صبح با تجمع دانش آموزان در بقاع شاخص استان برگزار می شود.
وی گفت: سوگواره احلی من العسل باحضور دانش آموز پسر مقاطعه مختلف تحصیلی راهنمایی و متوسطه استان به یاد شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع) برگزاز خواهد شد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر هدف از برگزاری این همایش شناخت نوجوانان و جوانان با شخصیت حضرت قاسم(ع) دانست و گفت: همایش احلی من العسل همانند سالهای گذشته به صورت همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر نیز برگزار می شود.

وی بیان کرد: اجرای گفتمان‌های دینمداری و بهره‌برداری از آموزه‌های دینی و تشویق و ترغیب جوانان و دانش آموزان به امور دینی وانقلابگرایی از دیگر اهداف مورد نظر است، باید در هر ویژه برنامه یک سخنران حضور داشته باشد و بصیرت افزایی شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری سالار شهیدان مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به نامگذاری این سوگواره اظهار کرد: عبارت «احلی من العسل» در واقع پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) در جواب این که « مرگ در نزد تو چگونه است» و این نوجوان 13 ساله با عبارت« مرگ در نزد من شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است» نام گذاری گردیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha