جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت السالام دلیر

حوزه حجت الاسلام والمسلمین دلیر نقده ای در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه استان قزوین، گفت: شکستن اُبهت دو قدرت شرق و غرب، نه فقط در صحنه‌های نبرد و جنگ،‌ بلکه در تمامی صحنه‌ها به دست آمد. با خودباوری و اعتماد به نفس ایجاد شده در مردم،‌ به پیشرفت‌ها و ابتکاراتی دست زدیم که تحسین دوست و دشمن را برانگیخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین بهرام دلیر نقده ای، امروز در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه استان قزوین که در مسجد شیخ الاسلام قزونی به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: در دوران دفاع مقدس،‌ به این نتیجه رسیدیم که باید بر روی پای خود بایستیم و به این خودباوری دست یافتیم که می‌توان سالیان سال با قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها مبارزه کرد؛ همچنان که حضرت امام(ره) فرمودند: «ما در این جنگ،‌ اُبهت دو قدرت شرق و غرب را شکستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم افزود: شکستن اُبهت دو قدرت شرق و غرب، نه فقط در صحنه‌های نبرد و جنگ،‌ بلکه در تمامی صحنه‌ها به دست آمد. با خودباوری و اعتماد به نفس ایجاد شده در مردم،‌ به پیشرفت‌ها و ابتکاراتی دست زدیم که تحسین دوست و دشمن را برانگیخت.

وی ادامه داد: در تحریم اقتصادی، صبورانه با روحیه‌ قناعت و صرفه‌جویی مقاومت کردیم و اقدام به ساخت وسایل و قطعات مختلف نموده، تا مرز خودکفایی در کالاها و محصولات اساسی پیش رفتیم و در یک جمله؛ ملت ما ثابت کرد که، ‌اگر بخواهیم، می‌توانیم و این‌ها همه از برکات جنگ تحمیلی و تحریم‌های مختلف بود.

حجت الاسلام والمسلمین دلیر نقده ای ادامه داد: از جمله تحولاتی که در جنگ طولانی هشت ساله رخ داد، بروز خلاقیت‌ها،‌ نوآوری‌ها و اعمال بدیعی بود که در ابعاد مختلف صورت گرفت. از ابتکار عمل‌های داهیانه‌ی رهبر فقید انقلاب اسلامی در مسایل و تصمیمات استراتژیکی جنگ گرفته، تا ابتکارات و نوآوری‌های نیروهای بی‌ادعا و خالص بسیجی.

 عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم بیان داشت: رشد باورهای دینی در دوران دفاع مقدس بسیار چشمگیر بود. همه چیز ما در جبهه و پشت جبهه، رنگ و صبغه‌ الهی به خود گرفته بود و میادین نبرد و سنگرهای رزمندگان، آکنده از حضور خدا و اهل بیت(علیهم السلام) بود..

 وی اظهار کرد: نیایش‌ها و شب زنده داری‌ها و توسل خالصانه‌ رزمندگان و امت شهید پرور به ائمه‌ معصومین(علیهم السلام) فضای کشور را به عطر ایمان و معنویت معطر کرده بود و روح عبودیت در مردم موج می‌زد؛ حتی بی‌تفاوت‌های جامعه در این فضای معنوی به خود آمده، تحول عمیق درونی در آن‌ها ایجاد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دلیر نقده ای خاطرنشان کرد: دفاع مقدس گنجینه گران‌بها و سرمایه‌ای تمام ناشدنی است که می‌تواند از نظام اسلامی در سخت‌ترین شرایط حفاظت و نگهداری کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم افزود: باید در هفته دفاع مقدس که مقارن با ماه محرم است فرصت را مغتنم بدانیم و در راستای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا به نسل‌ جوان و نوجوان تلاش کنیم.وی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم قیام امام حسین (ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود و همه ما مسلمانان و پیروان سیدالشهدا باید نسبت به احیای این فریضه الهی احساس مسئولیت کنیم زیرا این موضوع، یکی از اهداف اصلی سیدالشهدا بوده و در این راه به شهادت رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین دلیر نقده ای تصریح کرد: یکی از اهداف مهم قیام امام حسین(ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود و همه ما مسلمانان و پیروان سیدالشهدا(ع) باید نسبت به احیای این فریضه الهی احساس مسئولیت کنیم، زیرا این موضوع، یکی از اهداف اصلی امام حسین(ع) بوده و در این راه به شهادت رسیده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha