شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام هاشمی

مدیر مدرسه علمیه شهرستان آوج گفت: باید دانست که واقعه کربلا با هیچ چیزی در دنیا قابل مقایسه نیست ، عاشورا و کربلا یک نهضت بی پایان و الگو برای همه زمان ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید ضیا الدین هاشمی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در مدرسه علمیه امیر المومنین (ع) شهرستان آوج برگزارشد ضمن تسلیت ایام ماه محرم گفت: امروز واقعه کربلا تمام نشده و ما در ادوار مختلف جبهه حق و باطل، یزدیان و حسینیان را در قالب‌های متفاوت می بینیم، و چهره تغییر می یابد ولی ماهیت تغییری نمی کند.

وی افزود:  وقایع دفاع مقدس، همه نشات گرفته از کربلا و واقعه عاشورا است، به همین علت می گوییم که دفاع مقدس و محرم در ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر قرار دارند.

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی جنگی نابرابر و ناعادلانه بود که حضرت امام خمینی توانست با شیوه مدیریتی درست آن را که یک تهدید بزرگ برای کشورمان بود، به فرصتی مناسب تبدیل کند.

حجت الاسلام هاشمی بیان داشت: دفاع مقدس ریشه در قیام عاشورا دارد؛ رهبری معظم انقلاب اسلامی که اگر ملتی گفتمانی برای مطرح کردن در سراسر جهان داشته باشد قطعا دشمنانی نیز دارد، باید برای مقابله با دشمن و نقشه هایش تدابیری مناسب اندیشید؛ لذا کسی نمی تواند آن را زیر سوال ببرد.

استاد حوزه علمیه شهرستان آوج به موضوع ولایتمداری اشاره وبیان داشت: ولایت مداری را باید از مکتب امام حسین یاد بگیریم، نمونه اش حضرت ابوالفضل(ع) بود که در سخت ترین شرایط هم تابع امام حسین(ع) و ولایت بود.

امام جمعه شهرستان آوج تصریح کرد:  ا مروز دشمن فهمیده است که دین اسلام می تواند قدرت کنترل جهان را داشته باشد چون این مهم در دین تعریف شده؛ لذا از آن خیلی هراس دارد و سعی در تخریب دین می کند.

 وی افزود: به فرموده امام راحل(ره) اساس در اسلام معنویت است و رمز پیروزی در هشت سال دفاع مقدس معنویات و اعتقاد به قدرت نامتناهی پروردگار عالم بوده است، و سلاح ما در این جنگ ایمان به خداوند تبارک بوده و شعار ما توحید الله اکبر بوده است، چرا که صدام به وزیر امور خارجه وقت گفته است که رزمندگان شما با شعار الله اکبر تا هر کجا خواستند پیش می روند و این یک واقعیت است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha