پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام‌جمعه شهرستان ابرکوه

حوزه/ امام‌جمعه شهرستان ابرکوه بر ضرورت انتقال مفاهیم دینی به زبان روز تاکید کرد و گفت: باید در کنار شیوه سنتی وعظ و خطابه، از شیوه های جدید تبلیغ و فضای مجازی، در ترویج معارف اهل بیت(ع) استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، امام‌جمعه شهرستان ابرکوه، پیش از ظهر امروز در جمع مبلغین و طلاب این شهرستان با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی جامعه باید ضمن حفظ شیوه سنتی واعظ، منبر و خطابه، از تکنولوژی پیشرفته و دیگر روش‌های تبلیغی به‌ویژه تبلیغ در فضای مجازی بهره‌گیری کرده و به زبان روز با مردم سخن گفت.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی با اشاره به اینکه دست‌های دسیسه دشمنان تلاش دارد با ایجاد شبهه خصوصاً در موضوعات مذهبی و قرآنی، در جوانان و نوجوانان شک و تردید ایجاد کند، تصریح کرد:  مبلغین وظیفه دارند پاسخگوی سؤالات و شبهات نسل جوان، به‌ویژه سؤالات اعتقادی آن‌ها باشند.

وی ضمن تأکید بر ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر، افزود: ترک این دو فریضه پیامدهای خسارت زایی برای زندگی دنیوی و اخروی انسان‌ها خواهد داشت. پس روضه‌خوانی و بیان چگونگی و چرایی قیام امام حسین (ع) که یکی از آن‌ها همین فریضتین است، باید در دستور کار مبلغین قرار گیرد و اهداف و اثرات عاشورا برای مردم تبیین شود.

امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به نقش مبلغین به‌عنوان متولی تداوم بخشی راه انبیاء اذعان کرد: روحانی باید در عمل قابلیت‌های علمی و اخلاقی خود را نشان داده و عملاً کاری کند که فعلش مصدق قولش باشد.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان، خاطر نشان کرد: حضور در جمع جوانان و نوجوانان موجب رویش اعتقادی، دینی و انگیزه‌های انقلابی در آن‌ها می شود و تضمین بخش سلامت دینی جامعه فردا است.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha