سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نخل امیرچخماق یزد

حوزه / مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران از حرکت قدیمی ترین نخل جهان با قدمتی ۴۵۰ساله در امیرچخماق یزد پس از هفتاد سال در روز عاشورای امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، سيدحسن حسينی با اعلام این خبر اعلام کرد: نخل امیرچخماق به عنوان قدیمی‌ترین نخل جهان با 450 سال قدمت پس از بهسازی میدان امیرچقماق یزد امسال برای اولین بار بعد از 70 سال از زمین بلند خواهد شد.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران با اشاره به اینکه این نخل بعد از تعمیر و استحکام بخشی و تائید کارشناسان این فن امسال ظهر عاشورا با حضور هیات محمدآباد یزد در حسینیه امیرچخماق یزد با حضور هیئت های مذهبی طبق آداب رسوم یزدی ها گردانده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این مراسم تا 70 سال قبل از سوی هیئت محمدآباد در حسینیه امیرچخماق برگزار می‌شده است و امسال بعد از سالها انتظار بسیاری از عزاداران حسینی دوباره احیا می‌شود.

این مقام مسئولف تصریح کرد: امیرچخماق که برای ایام محرم سیاه پوش شده است، همزمان با اولین روز از ماه محرم، از سوی هیات محمدآباد از محل قدیمی خود حرکت داده شده و در وسط حسینیه قرار گرفته است تا برای عزاداری روز عاشورا آماده باشد.

حسینی با بیان اینکه احیای قدیمی‌ترین سنت های عزاداری محرم درحسینیه امیرچقماق یزد با پیگیری هیئت امنا و همت هیئت های عزاداری " حسینیه ایران "پس از هفتادسال، خود شور و شوق فراوانی در بین جوانان یزدی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha