سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نشست علمی- الزهرا(س) ساری

حوزه/ به منظور ایجاد انگیزه بيشتر طلاب در تحصيل علوم ديني و آشنایی با خلاء ها و آسیب های موجود در جامعه و راه های مقابله با آن ها نشست علمی پژوهشی در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) ساری برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، آقای نادری استاد حوزه و دانشگاه در این نشست الگوگیری از رسانه ها را یکی از راه های موفقیت در کار تبلیع خطاب کرد و گفت: برای موفقیت در کار باید خودمان دست به کار شویم و ابزارهای لازم برای موفقیت را ايجاد كنيم و این همان مفهوم آتش به اختیار در کلام رهبری است.
وی همچنین فهمی یا مستقیم و کشفی یا غیر مستقیم بیان کردن مطالب را دو راه انتقال پیام به دیگران دانست و تصریح کرد: روش غیر مستقیم و سپردن نتیجه گیری از مطلبی که بیان شد بر عهده مخاطب، یکی از راه های نهادینه و کاربردی نمودن مطالب در ذهن مخاطب می باشد و این همان روشی است که رسانه های غربی برای تخریب اسلام و ایران از آن استفاده می کنند.
این استاد حوزه در ادامه ارتباط گیری درست با مخاطب و برقرای عدالت بین مخاطبین را یکی از عامل های موثر در موفقیت تبلیغ بر شمرد و اعلام کرد: در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی برای دست یابی به هدف تعیین شده نیاز به زمان طولانی است و این مطلبی است که رسانه های غربی بدان توجه بسیار داشته اند.
وی از توجه داشتن به تمام مخاطبین، استفاده از زبان بدن، جذابیت در ظاهر، کامل ادا کردن مطالب، یکنواخت بیان نکردن مطالب و لبخند زدن  به عنوان عامل های موثر در ارتباط گیری صحیح با مخاطب یاد کرد و خاطر نشان کرد: متداوم بودن کار تبلیغ، بیان واقعیت و حقیقت مطلب و  بیان کاربردی مباحث از جمله امور ضروری است که یک مبلغ باید بدان توجه داشته باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha