جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت:خداوند متعال در همه حال برای امت و جامعه اسلامی امام و راهنمایی قرار داده است که جامعه به گمراهی کشیده نشود و در تمام مسائل ناظر و حاکم بر جامعه باشد و امت اسلامی  به خطا و حاشیه راه پیدا نکنند.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی پیش از ظهر امروز در مجلس عزای حسین(ع)  گفت: خدای تبارک و تعالی در وجود هر انسانی قوه تفکر و تعقل قرار داده که انسان ها به کمک آن می توانند تصمیم بگیرند و راه را از بی راهه تشخیص دهند.

عضو  مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حواس ظاهری همچون صحبت کردن و تصمیم گرفتن بیان کرد: همچون قدرت تعقل برای هر انسانی، خداوند در میان امت اسلامی امام و پیشوایی قرار داده که باعث ترقی و رسیدن به درجات متعالی جامعه باشد.

وی عنوان کرد: جامعه اسلامی همواره به شخصی نیاز دارد که منافع را برای امت اسلامی جذب و ضررها را دفع کند و همچنین راهی مستقیم برای امت تعریف کند و پیرو و فرمان بردار خدای متعال باشد و بر اساس نظر و سلایق شخصی حاکمیت نکند.

آیت الله مهدوی با تاکید بر  ویژگی های امام در میان امت اسلامی تصریح کرد: امام حسن عسگری در دوران امامت خویش تمام تلاششان برای آماده کردن زمینه های آمدن موعود بوده است و ویژگی های موعود را برای امت خود شرح می دادند تا آن ها امام خود را به وضوح و کامل بشناسند.

وی افزود : در درجه اول مجتهد بودن، صیانت نفس، حافظیت برای دین،  مخالف هوا و هوس نفس، مطیع بودن برای امر خداوند تبارک و تعالی و تصمیم برای سرنوشت امت اسلامی بر اساس دستورات دین و قرآن از ویژگی های امام و پیشوای یک امت اسلامی است .

استاد حوزه علمیه  با اشاره به آیات و احادیث اظهار کرد: آن شخصی که بر جامعه اسلامی ولایت دارد خارج از فقها نیست، اما در مجموعه فقها همه آن ها ولایت ندارند.

آیت الله مهدوی با تاکید بر ویژگی های  پنج گانه برای امام امت بیان کرد: به طور مثال عدالت درجاتی دارد، عدالت برای امام جماعت به مراتب کم تر از عدالت برای ولایت فقیه است و عدالت امام جماعت تنها به حسن ظاهر است.

وی تصریح کرد: حجت الهی در جامعه اسلامی گرچه از نظرها غایب است، اما به طور مستقیم و در لحظه نظارت مستقیم بر جامعه اسلامی دارند و تنها کسانی که امام خود را بشناسند و ویژگی های ایشان را بدانند، در زمان ظهور در رکاب ایشان قدم بر می دارند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: انسان های عالم امام خود را می شناسند، اما انسان های عامی در شناخت دچار مشکل هستند، لذا در زمان ظهور نیز از یاد امام و هم پا شدن با ایشان باز می مانند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha