جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهدای روحانی

حوزه/ حجت الاسلام پایواره، از وجود ۲۴۸ طلبه و روحانی ایثارگر در منطقه کاشان خبرداد و افزود: شهرستان کاشان ۱۰۳طلبه شهید، ۱۲ آزاده و ۴۳ جانباز روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است است .

حجت الاسلام قاسم پایواره در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم را فرصت بسیار خوبی برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با فرهنگ ایثار و شهادت و پیام عاشورای حسینی دانست و به برنامه های بسیج طلاب کاشان دراین ایام اشاره کرد و اظهارداشت: در ایام محرم، طلاب اعزامی با بصیرت افزایی و تبیین جایگاه ولایت، شمرهای زمان به مردم معرفی می کنند.

وی، به نقش روحانیون و طلاب  قبل  و بعد از پیروزی انقلاب در انتقال فرهنگ عاشورا و تبیین مسائل دینی اشاره کرد و افزود: همان طور که علما از گذشته تاکنون نقش ارزنده ای در بصیرت افزایی آحاد مختلف مردم داشته اند، امسال هم با توجه به تقارن دفاع مقدس با ایام شهادت حضرت سید الشهداء (ع)، روحانیت رسالت خود را در این زمینه به خوبی انجام می دهد.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون کاشان، دیدار با خانواده های شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان روحانی، آذین بندی مدارس علمیه، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، برگزاری نشست های بصیرت افزایی، زیارت عاشورا، برپایی کارگاه های آموزشی و سخنرانی مبلغین و طلاب بسیجی در بین نمازهای های جماعت مدارس، دانشگاه ها و مساجد را از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس بسیج طلاب کاشان عنوان کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلی مدارس علمیه سطح دو و سه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق در دهه اول ماه محرم و به دلیل تقارنی که محرم با هفته دفاع مقدس دارد، برنامه های فرهنگی متنوع دیگری را در این دهه تدارک دیده ایم .

حجت الاسلام پایواره، از وجود 248 ایثارگر طلبه و روحانی در منطقه کاشان خبرداد و افزود: شهرستان کاشان از این تعداد ایثارگر 103طلبه شهید، 12 آزاده و 43 جانباز روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است است .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha