پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام شهرستانی

حوزه/ نماینده آیت الله العظمی سیستانی گفت: مداحان در حرکات و برنامه هایشان، می توانند پیام خود را برسانند و به جوانان عاشق، نکاتی را در خصوص نماز خواندن، رسیدگی به فقرا و ... بگوئند و گفتن چنین سخنانی از طرف مداحان خطاب به جوانان ، بسیار اثرگذار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی در نشستی با مسئولان هیئت خادم الرضا(ع) و مداح این هیئت اظهار داشت: شما و امثال شما دارای نقش و جایگاه مهمی هستید و امیدواریم که ان شاءالله خداوند بر توفیقاتتان بیفزاید.

وی با بیان این که انتخاب اشعار توسط مداحان بسیار مهم است و تأثیر خود را می گذارد، گفت: هر چه داریم از اهل بیت(ع) است و خدا را شاکر باشید که این برکت بر اثر آن صدای زیبا و حرکات مناسب به دست شما افتاده است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: خدا بر سر شما منت می گذارد و به جایگاهی رسیدی که شما نیازهای جامعه را انجام می دهید.

وی با بیان اینکه صدای خوب و شخصیت و برخورد یک مداح در جذب جوانان به هیئت اثر دارد، گفت: شما باید ببینید که چکار کرده اید که خدا این توفیق را داده و توانسته اید مردم را جذب کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی اضافه کرد: دعای پدر و مادر و آثار کارهای خیر را نباید دست کم گرفت و این که قدمی بر می دارید و این جوانانی که لباس عزای امام حسین(ع) پوشیدند، این نیت، اثر خود را می گذارد.

وی خطاب به این مداح اهل بیت(ع) گفت: در حرکات و برنامه هایتان، هم می توانید پیام خود را برسانید و هم می توانید به این جوانان عاشق نکاتی را در خصوص نماز خواندن، رسیدگی به فقرا و ... بگویید و گفتن چنین سخنانی از طرف شما خطاب به این جوانان به جهت علاقه ای که به شما دارند، بسیار اثرگذار است.

نماینده آیت الله سیستانی در ایران تصریح کرد: شما نقش بزرگی دارید و در ضمنِ مداحی کردن می توانید با ذکر نکاتی در هر مراسم، قدم خوبی بردارید و این سخنان در ذهن جوانان شرکت کننده در این مراسمات عزاداری، ثبت می شود و اثر خود را می گذارد.

در ابتدای این دیدار نیز، مهدی رعنایی  با اشاره به خاطره ای از دیدار با آیت الله  العظمی سیستانی، به جایگاه این مرجع عالیقدر در جهان تشیع اشاره و برای ایشان آرزوی سلامتی و طول عمر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha