پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسین ابوترابی و ارگی فرماندار مهدیشهر

مشاور استاندار سمنان در امور روحانیت با بیان اینکه ترویج اهداف عاشورا باعث مصون‌سازی انقلاب اسلامی از جنگ فرهنگی دشمن می‌شود، گفت: نهضت عاشورا بهترین الگوی امربه‌معروف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌ حسین ابوترابی در نشستی با فرماندار شهرستان مهدی‌شهر به مناسبت ماه محرم با بیان اینکه در جامعه امروز جوانان به سمت معنویت گرایش دارند، اظهار داشت: اگر معنویت در اسلام ناب محمدی (ص) را به جوانان نشان ندهیم جوان به سمت عرفان‌های کاذب می‌رود و بنابراین بیان جلوه‌های معنوی فرهنگ ناب عاشورا در جذب جوانان به دین بسیار مؤثر است.

مشاور استاندار سمنان در امور روحانیت با بیان اینکه سراسر نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) معنویت است، تصریح کرد: اگر بخواهیم جوانان در ایام محرم‌الحرام در پای منبر وعاظ حاضر باشند باید به جلوه‌های معنوی فرهنگ ناب عاشورا بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه ترویج اهداف عاشورا باعث مصون‌سازی انقلاب اسلامی از جنگ فرهنگی دشمن می‌شود، افزود: با فرهنگ ناب عاشورا می‌توانیم انقلاب را از جنگ نرم دشمنان مصون بداریم و تا زمانی که فرهنگ ناب عاشورا و رفتار حسینی در جامعه موج بزند دشمنان نمی‌توانند در ما رخنه کنند و همواره شاهد شکست تبلیغات سو دشمنان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام‌ ابوترابی با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق و روش‌های مختلف تلاش می‌کنند تا ایمان و اعتقادات مردم را خدشه‌دار کنند، خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان پیروان مکتب اسلام ناب محمدی (ص) باید تلاش و کوشش داشته باشیم تا نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفای ایشان، بهترین فرصت در جهت تبیین، تشریح و تبلیغ ارزش‌های اسلامی در جامعه و نقش قیام عاشورا در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

مشاور استاندار سمنان در امور روحانیت با اشاره به اینکه نهضت عاشورا بهترین الگوی امربه‌معروف است، گفت: یکی از اهداف مهم و محوری قیام سیدالشهدا (ع) احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه است.

روحانیت پرچم‌دار و پیام‌رسان نهضت عاشورا هستند

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر نیز در این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) با بیان اینکه روحانیت باید مردم را با مکتب عاشورا گره‌زده و عجین کنند، اظهار داشت: دهه نخست ماه محرم‌الحرام بهترین فرصت برای سوق دادن مردم به امام و ولایت است.

حسن ارگی با بیان اینکه روحانیون حافظان اصلی انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی هستند، تصریح کرد: باید از فرصت تبلیغی در ماه محرم‌الحرام در تحکیم معنویت مردم بهره‌برداری کرد و رسالت و وظیفه خطبا و روحانیون نیز در این راستا رسالتی بسیار سنگین و خطیر است.

وی با بیان اینکه نقش روحانیت در ارتقای سطح آگاهی‌های مردم در زمینه‌های مختلف اعم از دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... بر کسی پوشیده نیست، افزود: روحانیت پرچم‌دار و پیام‌رسان نهضت عاشورا هستند و برای تبلیغ دین خداوند متعال با تبلیغ خود نورانیت را به جامعه می‌بخشند.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر با اشاره به نقش به سزای حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نقش مهم و حائز اهمیت روحانیت در طول تاریخ و در ادوار مختلف بر کسی پوشیده نیست و عامه مردم نسبت به تأثیر و نفوذ کلام روحانیون در جامعه واقف هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha