پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تولیت آستان قدس رضوی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شهید حججی حجتی برای دشمن‌شناسی شد، گفت: این شهید حجت الهی برای زمان شناسانه عمل کردن ما و حجت خدا برای زدودن باطل و امتداد جریان عاشورا است.

به گزارش خبرگزار ی حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، عصر امروز در مراسم وداع با پیکر مطهر شهید حججی، در صحن جامع رضوی با بیان این که این شهید عزیز یکی از جلوه های عاشورای حسینی است، گفت: شهید محسن حججی آرامش عجیبی داشت و دلدادگی و عشق او را همه ملت مشاهده کردند . 

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه  با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری از سوی معصومان(ع)، تصریح کرد: همه ائمه معصومین(ع) از جمله امام زین العابدین(ع) سال ها برای واقعه عاشورا اشک ریختند و شدت این حالت گریه به حدی بود که در سراسر حیات خویش حتی در حین انجام امور روزمره زندگی نیز این اندوه را داشتند. 

وی با بیان این که همه علمای دین در طول تاریخ برای بقای واقعه عاشورا اشک ریختند و به امت های زمان خود توصیه می کردند تا ارتباط شان را با عاشورا حفظ کرده و استمرار دهند، تصریح کرد: بهترین سجده، سجده بر تربت کربلا و برترین مجالس در این ایام اشک و ناله بر سالار شهیدان، ابا عبد الله الحسین(ع) است. 

عاشورا رمز بقای دین و اجرای احکام الهی است 

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه دشمنان تلاش کردند عاشورا در عاشورا بماند و پیامش به ملت‌ها، عصرها و نسل‌ها نرسد، ابراز کرد: آنان در صفحات تاریخ تلاش کردند تا با آتش زدن خیمه‌ها نام و یادی از عاشورا باقی نماند چراکه عاشورا رمز بقای دین و اجرای احکام الهی است. 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه مهمترین هدف نهضت امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و با بیان این که عاشورا برای آن بود تا ظلم در عالم فراگیر نشده و ستم و تجاوز نهادینه نشود، یادآور شد: عاشور موجب شد که نهایت تاریخ فریاد استغاثه ابی عبد الله عامل و باعث بیداری امت های اسلامی شود. 

عاشورا قلب تپنده تاریخ تشیع و خاستگاه تولد جهاد و شهادت است

وی با بیان این که عاشورا برای آن بود تا دلدادگان به دین اجازه تجاوز به حریم دین را به ظلمان و زورگویان ندهند، گفت: این واقعه قلب تپنده تاریخ اسلام و تشیع و خاستگاه تولد جهاد و شهادت است و مکتب حسینی، امری الهام بخش به همه آزاد مردان و آزاد زنان است و وجود مقدس ابی عبد الله برای مبارزه با جاهلیت قیام کردند و به شهادت رسیدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز جاهلیت مدرن به دنبال نابودسازی مظاهر انسانیت است که در برابر تلاش بی نتیجه آنان، خون مطهر شهدای والامقام بیدارگری می کند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی جلوه ای از خون امام حسین(ع) بود و امروز آنچه در سوریه و یمن می بینید رهاورد این خون های مطهر است. 

زورگویان به دنبال دیکته کردن اخلاق و افکار جاهلیت در جهان هستند

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: امروز مردم مسلمان هویت خود را بازیافته‌ و بیدار شده‌اند، اما زورگویان به دنبال آن هستند که این اخلاق و افکار جاهلی را بر عالم دیکته کرده و عده‌ای را به عنوان داعش و القاعده در جهان برجسته کنند. 

وی با بیان این که جاهلیت مدرن از افراد جاهل بهره می‌برد و آنان را استخدام کرده تا جامعه اسلامی از اخلاق، انسانیت و بهره گیری از مظاهر عالی انسانی تهی باشد، ابراز کرد: مستکبران برای نابودی امت های اسلامی تلاش زیادی کرده اند اما مقتدای بصیرت آفرین کشور با رصد کردن شرائط دشمنان، پرچمی که در ایران اسلامی برافراشته شده را سرپا نگه داشته است. 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که مستکبران می‌خواهند صدایی از اسلام و انسانیت نباشد و در این راستا با هدف نابودی فرهنگ تشیع توطئه ها و دسیسه های فراوانی چیده اند، یادآور شد: اگر امثال شهید حججی‌ها و شهدای مدافع حرم نبودند، باید امروز در کرمانشاه و مهران مقابل تکفیری‌ها می‌جنگیدیم و مبارزه می کردیم. 

شهید حججی حجت خداوند برای زدودن باطل و امتداد جریان عاشورا است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که مقتدای بصیرت‌آفرین ما تدبیری کردند که داعش زمین‌گیر شود و در نتیجه آزاد سازی حلب و موصل رهاورد این تدابیر است، گفت: روزی خواهیم شنید که گروه‌های تکفیری به زباله‌دان تاریخ پیوسته‌اند. 

وی با بیان این که شهید حججی، حجتی برای دشمن‌شناسی شد، افزود: باید دشمن را شناخت و به واقع شهید حججی حجت خداوند برای زمان شناسانه عمل کردن ما و حجت خدا برای زدودن باطل و امتداد جریان عاشورا است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شهید حججی رمز وحدت شد و عطر بهشتی شهادت را در کشور و در بین مردم عزیز جاری کرد که بدین سبب امروز همه وی را مورد ستایش قرار می‌دهند. 

ایجاد طوفان ملی توام با وحدت به دنبال ورود شهید حججی به کشور

وی با بیان این که با ورود پیکر شهید حججی به کشور یک طوفان ملی توام با وحدت به پا شد، خاطر نشان کرد: شهید حججی به همه تعلق دارد و رمز وحدت در جامعه شد و خواست با توسل به حضرت زهرا(س) عاشورایی و حسینی شود؛ امروز رزمندگان ما افتخار آفریدند و اثبات کردند از چیزی هراس ندارند و ایران به برکت جوانان عاشورایی شکست ناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با بیان این که همه گره‌ها و مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور به دست توانای جوانان برومند و با اخلاص کشور قابل باز شدن است، خطاب به مسئولان ابراز کرد: همه بدانند که بیگانگان تاکنون هیچ گرهی از مشکلات ما نگشودند و هر گرهی که باز شده، به دست همین مردم بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha